اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 5 مرداد 1399
کد 4502

پیام امام جمعه بخش مهربان به مناسبت فرا رسیدم 6 مرداد، روز مهارت و آموزشهای فنی و حرفه ای:

مهارت آموزی، بهترین و مطمئن ترین راه برای غلبه بر بیکاری و چرخاندن چرخ های تولید و رونق آن است.

۶مرداد ماه، روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به همه زحمتکشان و مربیان عزیز در این عرصه تبریک عرض می کنم. امیدوارم با تربیت نیروهای ارزشمند قدمی برای سربلندی جامعه در تمامی عرصه های تولید و کسب و کار وریشه کن کردن بیکاری که عمده مشکلات جوانان امروزی است بردارد ؛ و نتیجه شیرین آن، رفع مشکلات معیشتی مردم خواهد بود.ان شاءالله
پیام امام جمعه بخش مهربان به مناسبت گرامیداشت 6 مرداد، روز ملی مهارت و آموزشهای فنی و حرفه ای
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مشهود عینلو، امام جمعه محترم بخش مهربان ضمن پیامی ششم مردادماه، روز ملی مهارت و کارآفرینی را به خانواده پرتلاش و گرانقدر آموزش فنی و حرفه ای استان تبریک گفت.

 در متن این پیام آمده است:

 
بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود به خانواده تلاشگر آموزش فنی و حرفه ای استان
۶مرداد ماه، روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به همه زحمتکشان و مربیان عزیز در این عرصه تبریک عرض می کنم. امیدوارم با تربیت نیروهای ارزشمند قدمی برای سربلندی جامعه در تمامی عرصه های تولید و کسب و کار وریشه کن کردن بیکاری که عمده مشکلات جوانان امروزی است بردارد ؛ و  نتیجه شیرین آن ، رفع مشکلات معیشتی مردم خواهد بود.ان شاءالله
کار و تلاش در دین مبین اسلام مورد تأکید است به حدی که در زمره عبادات محسوب می شود و مشمول ثواب و پاداش عظیم الهی است . چه زیباست بوسه پیامبر بر دستان پرتلاشگر شما کارگران وکارآفرینان اگر این تلاش برای کارآفرینی وتوأم با علم وآگاهی باشد یقیناً دستآورد آن  نوآورانه وخلاقانه خواهد بود که در رونق تولید و جهش تولید نقش بسزایی خواهد داشت.
همانطور که می دانیم نظام آفرینش و خلقت جهان هستی بر کار و تلاش استوار است و بقای زندگی بشریت به آن وابسته است.
امروز در لبیک گفتن به ندای رهبر فرزانه که اهمیت ویژه ای به رونق اقتصاد جامعه می دهد بی شک کار و تلاش از مصادیق مهم جهاد اقتصادی است تا از وابستگی به دشمنان و بیگانگان رهایی یافته و این خواری را برخود نپذیریم و تنها راه نجات از این وضعیت این است که به کارآفرینی و مهارت آموزی و اشتغال روی آوریم که هم سرمایه زندگانی است و هم مایه عزّت و آبروی جهانی.
برو کار کن مگو چیست کار            که سرمایه زندگانی است کار
مخصوصاً همت والایی که در جوانان ایرانی سراغ داریم  و شعار خواستن،  توانستن را در عمل به عالم نشان داده اند در این عرصه نیز یکّه تاز خواهند بود.
کار و تلاش و کارآفرینی برای رفاه، آسایش و آرامش زندگی دنیا، ضروری است  و همچنین  پیوندی محکم و عمیق با زندگی آخرت برقرار می کند « وَأَن لَّيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى » براى انسان جز حاصل تلاش او نيست چه در دنیا چه در آخرت.
دراین برهه حساس، که کشور سالها درگیر تحریم های ناجوانمردانه دشمنان خبیث و استکبار جهانی است و از طرفی لبیک به ندای رهبری برای تحقق رونق تولید و جهش تولید، کارآفرینی وسیله رستگاری وخدمت بزرگی به جامعه است؛ و مایه شکست دشمن.
به حدی کار و تلاش برای کسب روزی حلال ارزشمند است که امیرمؤمنان می فرماید: کشیدن سنگ‌های گران از قله‌های کوه، نزد من از کشیدن منت دیگران محبوب‌تر است.
مهارت آموزی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهترین و مطمئن ترین راه برای غلبه بر بیکاری و چرخاندن چرخ تولید و رونق تولید است.
بی شک، توسعه آموزش‌‏های فنی و حرفه‌‏ای یعنی توسعه اقتصاد کشور؛ توسعه اقتصاد کشور یعنی رفع مشکلات معیشتی مردم؛ یعنی آسایش و آرامش در زندگی. یعنی رفاه اجتماعی. در نتیجه فساد اجتماعی کمتر. پس باید آموزش‌‏های فنی و حرفه‌‏ای توسعه یابد تا برکات آن به دورتریین نقاط این سرزمین برسد.

 
والسلام علیکم و رحمه الله
امام جمعه بخش مهربان
مشهود عـیـنلو