اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 6 مرداد 1399
کد 4505

استاندار آذربایجان شرقی:

دانش و مهارت، نقش کلیدی در بهره‌وری و ایجاد اشتغال مولد دارد

استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت هفته ملی مهارت و فرارسیدن ۶ مرداد، روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پیامی صادر کرد.
به گزارش روابط عموم یاداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از ایسنا/آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت هفته ملی مهارت و فرارسیدن ۶ مرداد، روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پیامی صادر کرد.

متن پیام محمدرضا پورمحمدی به شرح زیر است:

بسمه تعالی
اصحاب حِرَف، صنعتگران و کارآفرینان، پیشران جامعه به سوی توسعه هستند و آموزش و تجهیز آنان به مهارت‌های روز، امری ضروری است. از این رو کسب مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان مکمل تحصیلات دانشگاهی به‌ویژه در رشته‌های فنی و تجربی از اهمیتی خاص برخوردارند. فارغ تحصیلان دانشگاه‌ها با کسب تخصص در علوم نظری، پایه و ظرایف و دقایق دانش، ظرفیت فراوانی برای پیشرفت و توسعه دارند در صورت گذراندن دوره مهارت‌های ویژه صنایع، تحولات بزرگ را به وجود آورده و مشکلات کشور را حل خواهند نمود، زیرا امروزه دانش و مهارت به مثابه دو بال پرواز، افق‌های جدید را می‌گشاید و نقش کلیدی در بهره‌وری و ایجاد اشتغال مولد دارد.
در کنار این، دوره‌های کوتاه مدت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش ارزنده در بسیاری از امور از جمله حل مشکل اشتغال خواهد داشت. لذا موارد فوق و رشد سریع فناوری و تکنولوژهای پیشرفته در عرصه‌های مختلف، و نیاز به کسب مهارت های جدید در کنار تحصیل، مقوله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی را ضروری می‌نماید؛ بنابراین متولیان آموزش و مهارت، نقش اساسی در تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در بخش‌های مختلف خدمات و کشاورزی ایفا نمایند.
اینجانب نامگذاری ششم مرداد به عنوان روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی حرفه‌ای را اقدامی ارزشمند در راستای فرهنگ سازی در عرصه مهارت آموزی می‌دانم و اعتقاد دارم این امر به تحقق هدف شعار سال و حصول جهش تولید کمک خواهد کرد؛ همچنین برای فعالان و دست اندرکاران این حوزه آرزوی موفقیت می‌نمایم.