اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 7 مرداد 1399
کد 4508

سرپرست اداره‌ کل تعاون کارو رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

از شاخصه های توسعه ی کشور، ارتقاء مهارت نسل جوان و فعال جامعه با مهارت های فنی و حرفه ای است

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی اظهار کرد: از شاخصه های توسعه کشور، مجهز کردن نسل جوان و فعال جامعه به مهارتهای فنی و مهارتی و مهارت های دیجیتالی است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی اظهار کرد: از شاخصه های توسعه کشور، مجهز کردن نسل جوان و فعال جامعه به مهارتهای فنی و مهارتی و مهارت های دیجیتالی است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، دکتر حسین فتحی سرپرست اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی به همراه دکتر داودی رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی دیدار کردند.
 این دیدار که همزمان با هفته مهارت و آموزشهای فنی و حرفه ای در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار شد.
 سرپرست اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان نقش راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بستر سازی برای آموزشهای فنی و مهارتی نیروی کار با تاکید بر اینکه نظام مهارتی باید در سرلوحه برنامه ها قرار گیرد گفت: متاسفانه نظام آموزشی مبتنی برآموزش است نه مهارت وی افزود: ۷۰ درصد از نیروی کار فاقد مهارتهای فنی و حرفه ای هستند که نیازمند برنامه ریزی موثری برای ایفای نقش مهم فنی و حرفه ای برای ارتقاء مهارت و باز آموزی نسل جوان و تحصیل کرده جامعه هستیم.
فتحی با اشاره به تحلیل علمی سازمان بین المللی کار از  آینده کار افزود: آینده کار سریعتر از آنچه که انتظار می رود محقق شده است و بسیاری از مشاغل تا ۱۵ الی ۲۰ سال از بین می روند و شغل های جدید به صورت مجازی و الکترونیکی ظهور خواهند کرد که موضوع مهارت و ضرورت آن برای آینده احساس می شود. وی ویروس تحریم های ظالمانه غرب و نیز شیوع ویروس کرونا را فرصتی برای خودکفایی و اقتدار، اراده و عزم ملت ایران بر شمرد و افزود: ملت بزرگ ایران با عزم و اراده سرافرازانه در جهت اعتلای ایران اسلامی با همدلی و مشارکت در کنار نظام و انقلاب قرار دارند.
دکتر فتحی با اشاره به نقش مهم فنی و حرفه ای در فراهم نمودن بستر مناسب برای آموزش مهارتی، سرعت بخشیدن و ایجاد زیر ساخت های لازم برای ارائه آموزشهای موثر فنی و مهارتی را لازم و ضروری دانست و بر ایجاد ساختار مناسب بازارکار و ایجاد انطباق لازم بین عرضه و تقاضای مهارت نیروی کار تاکید کرد.