اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 8 مرداد 1399
کد 4511

اولین جلسه شورای توسعه مهارت اسکو با حضور فرماندار برگزار شد

مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، اولین جلسه شورای توسعه مهارت اسکو با حضور مردی، معاون فرماندار، سلیمی، بخشدار بخش مرکزی اسکو، مهدی کاظمی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای اسکو، مهدی سلیمانی، کارشناس آموزشی مرکز آموزش فنی وحرفه ای اسکو، و دیگر اعضای شورا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، اولین جلسه شورای توسعه مهارت اسکو با حضور مردی، معاون فرماندار، سلیمی، بخشدار بخش مرکزی اسکو، مهدی کاظمی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای اسکو، مهدی سلیمانی، کارشناس آموزشی مرکز آموزش فنی وحرفه ای اسکو، و دیگر اعضای شورا در محل فرمانداری، برگزار شد.
مردی، معاون فرماندار، با اشاره به اینکه بخش مهمی از بیکاری می تواند با ارائه خدمات مهارتی آموزش فنی و حرفه ای به افراد جویای کار رفع شود، افزود: اگر جوانان مهارت را فرا نگیرند و توانمندی خود را ارتقاء ندهند، شانس کمتری برای اشتغال دارند.
وی در ادامه افزود: مباحث آموزش فنی و حرفه ای باید از پایه های اول و دوم دبیرستان و دانشگاه با توجه به بافت جمعیت جوان جامعه و با جدیت دنبال شود تا دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل، نگران بازارکار و اشتغال نباشند.
وی همچنین خواستار همکاری های لازم در راستای پیشبرد اهداف مهارتی از دستگاههای مرتبط با حوزه های مهارتی شد.
مهدی کاظمی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای اسکو نیز گزارشی از عملکرد و فعالیتهای آموزشی مرکز ارائه و اهداف و چشم اندازهای مهارت محوری را تبیین نمود.
سلیمی، بخشدار مرکزی نیز با اشاره به ارزش وجودی مهارت در جامعه، خواستار فعالیت آموزشی بصورت مجازی و اشاعه و ترویج آموزشهای  فنی و حرفه ای در شهرستان شد و آمادگی خود را در راستای مهارت آموزی و مشتری مداری اصناف حوزه کندوان که منطقه گردشگری است، اعلام نمود.