اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 8 مرداد 1399
کد 4515

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

مهارت در عبور از شرایط ناشی از تحریم ها، نجات دهنده و راه گشاست

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با حضور در جمع فعالان مهارت آموزی بخش دولتی و خصوصی تأکید کرد: مهارت در عبور از آسیب های اقتصادی و اجتماعی ناشی از تحریم ها، نجات دهنده و راه گشاست
معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با حضور در جمع فعالان مهارت آموزی بخش دولتی و خصوصی تأکید کرد: مهارت در عبور از آسیب های اقتصادی و اجتماعی ناشی از تحریم ها، نجات دهنده و راه گشاست.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، هم زمان با هفته ملی مهارت با حضور معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،  وبینار بزرگداشت روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای و تشکل های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور، 6 مرداد ماه در محل این سازمان  برگزار شد.
  بنا براین گزارش،  معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن تبریک هفته ملی مهارت به تلاشگران مهارت آموزی در بخش دولتی و خصوصی گفت: مهارت یافتگان باید جایگاهی مانند فارغ التحصیلان دانشگاهی و حتی بالاتر را داشته باشند.
 وی با بیان اینکه کشور در یک جنگ اقتصادی است، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در گذر از شرایط دشوار تحریم ها و شیوع کرونا، نقش مهمی دارد.
ابتکار بیان کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در اجرای طرح های توانمندسازی و مهارتی، آمادگی توسعه همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای را دارد.
وی افزود: خوشبختانه آقای هاشمی نگاهی ویژه به استفاده از مدیران زن دارد و خوشحالیم  نقش زنان در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به گونه ای است که 65 درصد موسسین و مربیان آموزشگاه های آزاد را زنان تشکیل می دهند.
 
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پایان گفت: باید تلاش کنیم مشکلات پیش آمده برای آموزشگاه های آزاد با طرح در هیأت دولت و در ستاد ملی کرونا حل شود.
علی اوسط هاشمی:
نقش مهارت در توانمندسازی زنان  در برنامه هفتم توسعه کشور و بودجه 1400 به شایستگی دیده شود
هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ویدئو کنفراس تشکل های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد کشور، 6 مرداد ماه، روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای  گفت: ارتقای سهم بانوان توانمند در حوزه های مدیریتی در دستور کار سازمان آموزش فنی و  حرفه ای کشور است.
هاشمی با بیان این که اعطای جهانی عنوان زن قهرمان به خانم ابتکار، افتخار بزرگی برای دولت و مردم ایران است، گفت: حضور ایشان در جمع تلاشگران عرصه مهارت آموزی کشور، نشان دهنده بزرگی نگاهشان به ارزش مهارت بوده  و مسرت بار است.
معاون وزیر تعاون در ادامه گفت: از دولت انتظار داریم به ارتقای وزن مهارت در توانمندی نیروی انسانی توجه بیشتری کند و مصوبه ای وضع نماید تا هیچ دستگاهی در حوزه تدوین استاندارد، آموزش و سنجش مهارت شاغلین خود،  به جز سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،  مستقیما ورود نکند.
وی تأکید کرد: نقش مهارت در حوزه تربیت نیروی انسانی به ویژه توانمندی زنان در برنامه هفتم توسعه کشور و بودجه 1400 به شایستگی دیده شود .
هاشمی ادامه داد: آمادگی داریم دپارتمان آموزش های فنی و حرفه ای را با همکاری نهاد زنان و خانواده ریاست جمهوری در مرکز تربیت مربی تشکیل دهیم.
هاشمی با تأکید بر نقش زنان در توسعه کشور تصریح کرد: توسعه بدون حضور زنان بی معناست.
وی با بیان اینکه  19 هزار مربی  زن در بخش دولتی و خصوصی فعالیت می کنند، گفت : این زنان  سرمایه های کشور هستند و نشان می دهد که جامعه زنان،  بودن در وضعیت فعال را خوب کشف کرده است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ادامه از آمادگی سازمان برای برپایی مسابقات مهارتی بانوان ابتدا در کشورهای اسلامی و سپس در سطح  آسیایی و جهانی خبر داد.
هاشمی در پایان از تشکیل و فعال سازی شورای مهارت در استان ها سخن گفت و افزود: خوشبختانه استانداران به اهمیت موضوع واقف شده و اکثر آنها در هفته ملی مهارت  شورای مهارت استان را برای پیگیری مصوبات تشکیل داده اند.
در این ویدوئو کنفرانس تعدادی از روسای کانون های صنفی آموزشگاه های آزاد استانها نظرات خود را بیان کردند و در پایان با اهدای لوح از سوی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای از پیشکسوتان تشکلهای صنفی آموزشگاههای آزاد و انجمن های صنفی برتر تقدیر به عمل آمد.