اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 13 مرداد 1399
کد 4525

در دیدار مدیران کل کمیته امداد و آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی عنوان شد:

آموزش های فنی و حرفه ای در اجرای موفق طرح های اشتغال مددجویان نقش موثری دارد.

کلامی، مدیرکل کمیته امداد با وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان دیدار و در خصوص نحوه ارائه آموزش های مهارتی در سال جدید به مددجویان دیدار و گفتگو کرد.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در دیدار مدیران کل کمیته امداد و آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی به نقش موثر آموزش‌های مهارتی در اجرای موفق طرح های اشتغال مددجویان تاکید شد.
 در این دیدار کلامی، مدیرکل کمیته امداد با اشاره به هفته ملی مهارت گفت: با توجه به شعار هفته ملی مهارت، جهش تولید با جهش مهارت محقق خواهد شد.
وی، با اشاره به جامعه مددجویان استان و وجود استعدادهای خوب در این افراد گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی به قشر جوان و خلاق و تقویت و ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه موجب خواهد شد که بخش اعظمی از این افراد به خودکفایی رسیده و در چرخه تولید و اشتغال قرار گیرند.
وی، با اشاره به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای گفت:  9200 نفر سهم آموزش مددجویان استان در سال ۱۳۹۹ برعهده کمیته امداد است که امیدواریم بخش عمده‌ای از این آموزش ها با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به مددجویان ارائه گردد.
وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در این دیدار ضمن اشاره به آموزش های ارائه شده در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: داشتن صرفاً دانش برای انسان‌ها به ایجاد توسعه کفایت نمی‌کند، بلکه توانستن همان دانش های مهارتی است که لازمه رشد و توسعه جامعه را میسر خواهد کرد.
وی، با اشاره به سرعت تغییر و تحول در دنیای کنونی گفت: استفاده از آموزش‌های مهارتی با شیوه های نو و با توجه به شرایط کنونی جامعه باید برای مددجویان ارائه گردد.
 وکالتی در ادامه افزود: می‌توانیم با احصاء نیاز سنجی آموزشی در شهرستان‌ها با همکاری مراکز آموزش فنی حرفه ای و کمیته امداد، کیفیت و ثمربخشی آموزش‌های مهارتی به مددجویان را در میزان خود اشتغالی و ورود آن به بازار کار را افزایش دهیم.
در پایان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته از سوی کمیته امداد آذربایجان شرقی، تعامل هرچه بیشتر هر دو دستگاه را همچون گذشته برای ارتقاء سطح مهارت مددجویان کمیته امداد و بهره مندی هر چه بیشتر جامعه از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در تحقق شعار " جهش تولید " خواستار شد.