اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 22 مرداد 1399
کد 4533

در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با فرماندار جدید آذرشهر عنوان شد:

فرماندار آذرشهر:آموزش های فنی و حرفه ای، زیربنای اشتغال است

مدیرکل، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای آذرشهر با حضور در محل دفتر فرماندار جدید آذرشهر، با وی دیدار و گفتگو کرد
مدیرکل، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای آذرشهر با حضور در محل دفتر فرماندار جدید آذرشهر، با وی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، رضا اختیار وکالتی، مدیرکل، محمدرضا کیان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و مهدی عزتی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای آذرشهر با محمود زاهدی، فرماندار آذرشهر در خصوص استفاده از ظرفیت های این شهرستان در راستای گسترش آموزش های فنی و حرفه ای دیدار و گفتگو کردند.
رضا اختیار وکالتی در این دیدار، ضمن تبریک انتصاب زاهد محمودی به عنوان فرماندار جدید شهرستان آذرشهر افزود: یکی از مولفه های مهم در بحث امنیت، اشتغال است و توجه دولت و مجلس به ترویج آموزش های مهارتی از جمله مواردی است که باید واقعا" جدی گرفته شود.
وی در ادامه با اشاره به گستردگی آسیب های اجتماعی در دنیای کنونی، عامل و ریشه اصلی این آسیب ها را در فقر دانست و خاطر نشان کرد: با ایجاد کسب و کارهای مجازی، توانمندسازی نیروی انسانی ماهر و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در زمینه اشتغال های خانگی می توان گام های موثرتری برداشت.
وی ادامه داد: برای رشد جامعه، با آموزش های مهارتی لازم موجبات پیشرفت و اصولی تر شدن کارها فراهم خواهد شد.
وکالتی با اشاره به سرعت تغییر و تحول در دنیای کنونی و لزوم استفاده از ظرفیتهای پیش رو افزود: در برخی از مشاغل، نیازمند استفاده از آموزش های نوین و تکنولوژی های روز دنیا هستیم که می توانیم با ارائه این آموزش ها و با جهش مهارت، روند جهش تولید را تسهیل نماییم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، وجود صنایع مختلف، کشاورزی و همچنین مراکز دانشگاهی از مزیّت های این شهرستان یاد کرد و افزود: با وجود جوانان مستعد و فعال در شهرستان، تعامل بخش های مختلف با مرکز آموزش فنی و حرفه ای آذرشهر، موجب پیشرفت و شکوفایی بیش از پیش این شهرستان خواهد شد.
محمود زاهدی، فرماندار آذرشهر نیز در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته در مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان، در ارائه آموزش های مهارتی به اقشار مختلف افزود: آموزش های فنی و حرفه ای، زیربنای اشتغال است.
زاهدی با اشاره به وجود 1200 واحد نخود پزی در ممقان گفت: می توانیم با آموزش دوره های مهارتی به افراد شاغل در این حوزه، در راستای گسترش مشاغل خانگی و با هدف تحقق شعار جهش تولید اقدام نموده که این امر نیز نیازمند ساز و کارهای تسهیل گری در امر اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی خانگی است.
فرماندار آذرشهر با بیان این مطلب که خشکبار، حبوبات و صنایع مختلف که از ظرفیت های این شهرستان است افزود:  می توان با آموزش های نوین در امر بسته بندی محصولات و فراوری آن و همچنین برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی، تولیدی موجبات رونق در امر فروش و حتی صادرات این محصولات را فراهم ساخت.