اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 28 مرداد 1399
کد 4540

توسعه آموزش های مهارتی در زیمبابوه با کمک ایران

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دیدار با نمایندگان سفارت جمهوری زیمبابوه با تأکید بر تداوم روابط مهارت آموزی در سطوح بین المللی به عنوان یک سرمایه، گفت: توسعه آموزش های مهارتی در زیمبابوه با کمک ایران صورت می گیرد.
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دیدار با  نمایندگان سفارت جمهوری زیمبابوه با تأکید بر تداوم روابط مهارت آموزی در سطوح بین المللی به عنوان یک سرمایه، گفت: توسعه آموزش های مهارتی در زیمبابوه با کمک ایران صورت می گیرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، هاشمی در این دیدار گفت: درخصوص اجرایی کردن منویات دو کشور ضروری است کمیته کاری مشترک بین سفارت و سازمان تشکیل شود تا در آن در خصوص اجرای خواسته های طرفین تصمیم گیری شود.
وی بیان کرد: این کمیته می تواند سند روابط دو کشور را در زمینه مهارت تدوین کند تا از درون آن در زمینه مهارت آموزی در کشور زیمبابوه از تفاهم به توافق و به یک روابط مهارتی پایدار و دنباله دار برسیم.
معاون وزیر کار تأکید کرد: مهارت محدود نیست و دنباله دار است زیرا دنیا در حال تغییر و تحول جدی است. وی تصریح کرد: آدمی به آموزش از لحظه تولد تا پایان عمر نیاز دارد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ابراز امیدواری کرد این کمیته محلی برای احصای نیازهای مهارتی کشور زیمبابوه باشد.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همچنین  از توانمندی مربیان کشورمان گفت و افزود:مدت دوره آموزشی مربیان را سنجش مهارت مشخص می کند که از  دوره های آموزشی از 300 ساعت تا هزار و 800 ساعت متغیر است و بستگی به آمادگی اولیه افراد و سطح مهارت آنان  برای یادگیری دارد.
وی خطاب به هیأت مذکور گفت:  بعد از اینکه این مربیان کشورتان به مرحله ای از توانمندی نائل شدند می توانیم در کشور زیمبابوه دپارتمان تخصصی مربیان را ایجاد کنیم، به نحوی که بتوانید برای کشورتان مربی مورد نیاز تربیت کنید.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از اعلام آمادگی کشورمان برای  اعزام مربیان زبده به کشور زیمبابوه خبر داد.
هاشمی تأکید کرد: تسریع در تشکیل این کمیته کار ماندگاری است و ما براین باوریم اثر ارزشمندی از نقش آفرینی ایران را در جغرافیای شما بر جای بگذاریم.
بنا براین گزارش در این دیدار نمایندگان سفارت جمهوری زیمبابوه ضمن ابراز خرسندی از همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در زمینه مهارت آموزی، خواستار همکاری ایران با کشور زیمبابوه در حوزه آموزش مهارت های مورد نیاز به ویژه تعمیر و نگهداری ماشین آلات کشاورزی وانرژی های نو شدند.
ارتقای کیفی ۱۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای کشور زیمباوه  با همکاری کارشناسان جمهوری اسلامی ایران از دیگر موارد طرح شده از سوی نمایندگان مذکور بود.
در خاتمه مقرر شد ظرف ده روز آینده اولین جلسه کمیه کاری دو کشور با تعیین  5 اولویت نخست تشکیل شود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان از هیأت زیمبابوه ای دعوت کرد برای آشنایی بیشتر با ظرفیت های ایران در زمینه آموزش مهارت، از مراکز آموزشی سازمان در تهران و البرز و مرکز تربیت مربی بازدید نمایند.