اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 4 شهريور 1399
کد 4547

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی:

دفاتر تسهیل گری، بازوانی توانمند در ارائه آموزش های مهارتی در حاشیه شهرها

نشستی با حضور نمایندگان دفاتر تسهیل گری و معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با رویکرد اشاعه آموزش های مهارتی در مناطق حاشیه شهرها با هدف توانمند سازی برگزار شد.
نشستی با  حضور نمایندگان دفاتر تسهیل گری و معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با رویکرد اشاعه آموزش های مهارتی در مناطق حاشیه شهرها با هدف توانمند سازی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در دیدار نمایندگان دفاتر تسهیل گری با معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی و جمعی از کارشناسان و مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بر نقش مهم این دفاتر در اشاعه آموزش های فنی و حرفه ای در محلات حاشیه شهرها تاکید شد.
محمدرضا کیان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی این اداره کل، ضمن تقدیر از همراهی دفاتر تسهیل گری در مهارت افزایی و توانمند سازی شهروندان گفت: دفاتر تسهیل گری به عنوان بازوان توانمند و موثر در آموزش فنی و حرفه ای استان است که در محلات حاشیه شهرها ضمن برگزاری دوره های آموزشی با هدف مهارت افزایی برای افراد جویای کار کمک می کنند.
 وی افزود: افراد جویای کار فاقد مهارت های مورد نیاز بازارکار از طریق آموزش های های فنی و مهارتی ضمن کسب توانمندی های لازم با ایجاد مشاغل خانگی برای خود و خانواده اشتغالزایی می کنند.
در این دیدار در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین وزارت کشور، معاونت امور بانوان نهاد ریاست جمهوری و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با موضوع توانمند سازی زنان سرپرست خانواده و با توجه به فعالیت مراکز چهارگانه تبریز در ارائه آموزش های مهارتی و با همکاری دفاتر تسهیل گری مستقر در محلات حاشیه اتوبان پاسداران از زحمات همکاران و مربیان و همچنین معتمدین و همکاری کنندگان افتخاری در این محلات با اعطای لوح تقدیر قدردانی شد.
شایان ذکر است؛ برای 300 نفر از علاقمندان در رشته های پکیج، آرایش و پیرایش زنانه و کارآفرینی، در محلات حاشیه شهرها آموزش های مهارتی ارائه شده است.