اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 20 آبان 1399
کد 4612

با حضورکارگزار اشتغال طرح تکاپو در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی صورت گرفت:

نشست بررسی راهکارهای تسریع در اجرای آموزش های طرح تکاپو در استان

نشست بررسی راهکارهای تسریع در اجرای آموزش های طرح تکاپو با حضورکارگزار اشتغال طرح تکاپو در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار گردید.
نشست بررسی راهکارهای تسریع در اجرای آموزش های طرح تکاپو با حضورکارگزار اشتغال طرح تکاپو در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، محمدرضا کیان، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت طرح تکاپو و در راستای بررسی اقدامات صورت گرفته و هماهنگی برای تسریع اقدامات لازم در خصوص توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار در استان، جلسه ای با حضور سرکار خانم یزدان کریمی،کارگزار اشتغال طرح در استان و کارشناسان مسئول ادارات آموزش، آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، کارشناسان آموزش روستایی و آسیبب های اجتماعی، در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار گردید.
 وی اظهار داشت: جهت تسریع و توسعه آموزش مهارت های طرح تکاپو در سطح شهرستان های استان مقرر گردید علاوه بر رسته های مصوب طرح تکاپو برای استان، حرفه هایی که با توجه به رصد و رهگیری اشتغال مهارت آموختگان توسط کارشناسان مشاوره ی مراکز، دارای اشتغال زایی قابل توجه و قابلیت قرار گرفتن در طرح می باشند به کارگزار اشتغال طرح تکاپو اعلام شود تا پیگیری لازم برای قرار گرفتن آنها در رسته های طرح تکاپو انجام گیرد.
کیان افزود: تعدادی بالغ بر 40 حرفه از رسته های مصوب فعلی برای استان که قابلیت اجرا در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان را دارند، شناسایی شدند تا در اولویت اجرای آموزش در قالب طرح تکاپو قرار گیرند.
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در مورد حرفه های فوق الذکر خاطر نشان کرد: چنانچه مراکز برای اجرای آموزش دارای کمبود امکانات یا نیاز به حضور مربی باشند مستقیما از کارگزار اشتغال طرح در استان، درخواست تامین امکانات مذکور را به عمل آورند تا با رفع کمبودها، آموزش ها در اسرع وقت برگزارشود.
شایان ذکر است؛ در پایان این نشست، در خصوص اقدامات صورت گرفته بحث و تبادل نظر صورت گرفت.