اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 17 دي 1399
کد 4650

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

اشتغال و مهارت آموزی معتادان بهبود یافته از مسئولیت های مهم اجتماعی است

مدیر کل تعاون کارو رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: موضوع اشتغال و مهارت آموزی بهبود یافتگان از اعتیاد به عنوان یکی از مسئولیتهای مهم اجتماعی است
مدیر کل تعاون کارو رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: موضوع اشتغال و مهارت آموزی بهبود یافتگان از اعتیاد به عنوان یکی از مسئولیتهای مهم اجتماعی است
 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی  تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، حسین فتحی در نشست کمیته اشتغال و حرفه آموزی بهبود یافتگان از اعتیاد استان با بیان اهداف این کمیته اظهار کرد: رفع مسائل و معضلات اجتماعی  نیازمند همکاری و استفاده از تمامی ظرفیت ها است.
فتحی افزود: این اداره کل بر اساس وظایف و ماموریتهای خود با همکاری تشکل ها و انجمن های صنفی کاریابیها ،کانون های کارگری و کارفرمایی،کانون کارآفرینی و اتحادیه زنان تشکیلات خانه کارگر و کانونهای بازنشستگی استان با همکاری دستگاههای همکار بهزیستی، فنی و حرفه ای و کمیته امداد با تمامی توان برای تامین اشتغال و مهارت آموزی بهبود یافتگان از اعتیاد برای تحقق برنامه ها به عنوان یک مسئولیت بزرگ اجتماعی تلاش می کند.
مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی بر ضرورت اشتغال و حرفه آموزی معتادان بهبود یافته تاکید نموده افزود: باید فرهنگ اجتماعی را در بخشهای مختلف جامعه و خانواده جهت پذیرش بهبود یافتگان ارتقا دهیم چرا که همه در موضوع مسئولیت اجتماعی مسئول هستیم.
فتحی تسهیل گری برای ایجاد اشتغال از طریق فعالان اقتصادی کارگری و برنامه های حمایتی در حوزه ی اشتغال از برنامه های این اداره کل خواند و افزود: در راستای معرفی فعالان اقتصادی که در این ارتباط تلاش می کنند در جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر به عنوان کارآفرینان اجتماعی از مدیران تجلیل بعمل خواهد آمد.
در ادامه این نشست استاد رحیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مهم ترین دغدغه جامعه را اشتغال معتادان بهبود یافته عنوان کرد و افزود باید همه برای رفع این مشکل بزرگ اجتماعی تلاش کنیم.
وی اعتیاد را بزرگترین آفت بشری دانست و گفت همه بر اساس رسالت اجتماعی باید با این معضل بزرگ مبارزه کنیم.
استاد رحیمی افزایش سطح فرهنگی جامعه برای پذیرش معتادان پس از بهبودی را از نکات مهم بر شمرد و افزود: جامعه پذیری رااز اجتماعی کردن خانواده باید آغاز کنیم و به جامعه انتقال دهیم.
در این نشست نمایندگان سازمان فنی و حرفه ای ،کمیته امداد و بهزیستی همچنین نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی،کانون انجمن های صنفی کارآفرینی و کانون کارآفرینان و اکنون بازنشستگان و اتحادیه بانوان استان با اعلام آمادگی برای همکاری در راستای تحقق اهداف و برنامه ها ی این کمیته به بیان نکته نظرات کارشناسی پرداخت.
در این نشست کریم صادقزاده تبریزی دبیر اجرائی خانه کارگر تبریز و رئیس کانون بازنشستگان  وعضو شورای اسلامی  کلانشهر تبریز بر ضرورت تغییر نگاه جامعه به بهبود یافتگان از اعتیاد تاکید نموده مهم ترين عامل اعتیاد مجدد را بیکاری بهبود یافتگان عنوان کرد.
وی حرفه آموزی و آموزش را از مهم ترین برنامه ها عنوان نموده گفت: نباید محدودیتی در امر آموزش و مهارت آموزی بهبود یافتگان از اعتیاد باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به ظرفیت های موجود در بخشهای مختلف افزود: ظرفیت های بالقوه ای در شورای شهر و جود دارد که میتوانیم در قالب طرح و لایحه به تصویب رسانده و اجرایی نمائیم.
دبیر اجرائی خانه کارگر به امکانات موجود در مجتمع های آموزشی خانه کارگر اشاره نموده گفت: بر اساس مسئولیت پذیری اجتماعی به عنوان یک مجموعه مردم نهاد می توانیم با استفاده از تمامی ظرفیت ها در جهت پیشگیری و آموزش مصوبات را اجرایی کنیم و باید این کمیته تکالیف دستگاهها را مشخص کند و این امر محقق نمی شود مگر با کار و کار و کار