اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 24 دي 1399
کد 4655

در نشستی با حضور معاون عمرانی فرماندار تبریز با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی عنوان شد:

احمد اسدی: آموزش فنی و حرفه ای، می تواند بهترین کانون برای جریان سازی با رویکرد مهارت آموزی در حوزه گردشگری و بوم گردی باشد

اسدی، معاون عمران فرمانداری تبریز با حضور در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی ضمن دیدار با مدیرکل، معاون اداری و پشتیبانی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای یک تبریز، کارشناس عمرانی و بودجه از مرکز آموزش هتلداری نیمه تمام این اداره کل بازدید بعمل آورد.
اسدی، معاون عمران فرمانداری تبریز با حضور در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی ضمن دیدار با مدیرکل، معاون اداری و پشتیبانی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای یک تبریز، کارشناس عمرانی و بودجه از مرکز آموزش هتلداری نیمه تمام این اداره کل بازدید بعمل آورد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در حاشیه این بازدید با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری و لزوم ارائه آموزشهای مهارتی این حوزه، به ساخت مرکز آموزش هتلداری آموزش فنی و حرفه ای استان  اشاره نمود و افزود: خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی، ظرفیت های بالایی وجود دارد که بایستی آنها را از حالت بالفل به بالقوه تبدیل نماییم.
وکالتی خاطر نشان کرد: بیش از 80 درصد مخاطبین آموزشهای فنی و حرفه ای را جوانان تحصیلکرده و فارغ التحصیلان دانشگاهی از تمامی مقاطع تحصیلی تشکیل می دهند و این مایه خرسندی است که فرهنگ مهارت آموزی و مهارت افزایی بار دیگر جایگاه خود را در بیان آحاد جامعه پیدا کرده است.
وی با اشاره به بحث استاد- شاگردی که در سالهای متمادی در این کشور نیار بازار کار کشور را تامین می کرد و متاسفانه در برهه ای از زمان به لحاظ مدرک گرایی به فراموشی سپرده شده بود ؛ مجدد احیا شده است را به فال نیک گرفت.
معاون عمرانی فرماندار تبریز نیز در این بازدید با اشاره به وجود ساختارهای مناسب در جذب گردشگران داخلی و خارجی در شهر تبریز افزود: ما به صنعت گردشگری و توریسم اعتقاد داریم و چنانچه به دنبال ارزآوری و ارزش افزوده هستیم حتما باید به این سمت و سو حرکت نماییم.
اسدی اظهار داشت: در حوزه گردشگری باید فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد و جوانان را با تکنولوژی های روز دنیا در حوزه مهارت آموزی آشنا و جذب نماییم.
وی همچنین افزود: باید با رسانه ای کردن جایگاه مهارت در جامعه این مهم را در بین جوانان نهادینه نماییم.
معاون عمرانی فرماندار تبریز، نقش آموزش های فنی و حرفه ای را در اشتغال جوانان بسیار مهم و موثر برشمرد و افزود: با توجه به پیشینه تبریز در اجرای طرح های استاد- شاگردی و همجواری آموزش با صنعت در این استان، به آموزش های فنی و حرفه ای خوشبین هسیتم و نسبت به این حوزه تفکرات و ذهنیات خوبی وجود دارد و بر این اساس است که می توان با ارائه آموزش های مهارتی مورد نیاز در حوزه های گردشگری و بوم گردی ، تبریز را به جهان شهر تبدیل نماییم.
 اسدی در پایان این نشست و طی بازدید صورت گرفته از مرکز آموزش هتلداری آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی که هنوز تکمیل نشده است، خاطر نشان ساخت: لزوم چنین مراکزی در شهر تبریز  آن هم با ماهیتی آموزشی جزو ضروریات حوزه گردشگری بوده و هرگونه همکاری و مشارکت در تکمیل و بهره برداری این نوع مراکز می تواند وجهه فرهنگی و گردشگری شهر تبریز را افزایش دهد.