اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 27 دي 1399
کد 4668

علی اوسط هاشمی: نخستین مرکز رصدخانه مهارت کشور در استان سمنان ایجاد می شود

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: مرکز رصدخانه مهارت برای نخستین بار در کشور در استان سمنان ایجاد می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، هاشمی، معاون وزیر کار در جلسه شورای مهارت استان سمنان  که به ریاست علیرضا آشناگر، استاندار برگزار شد، گفت: مرکز رصدخانه مهارت برای نخستین بار در کشور برای ارزیابی برنامه‌های در حال اجرای مهارت‌آموزی، در استان سمنان ایجاد می‌شود.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، 《مسابقه ملی مهارت قطعه‌سازی》 در آینده نزدیک در استان سمنان برگزار می‌شود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه برای برگزاری 《مسابقه آزاد مهارت اصناف》 در استان هم برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود، بیان کرد: بهره‌برداری و به‌کارگیری از ظرفیت سرمایه‌های انسانی همواره باید موردتوجه باشد و یکی از شاخص‌های مهم برای توسعه کشور مهارت‌آموزی است.
هاشمی گفت: توجه به هوش مصنوعی و نقش ربات در بازار و توسعه اقتصادی باید در ایران موردتوجه باشد و با رهیافت‌های نوین برای بهره‌گیری از اقتصادی پایدار اقدام کرد.
 دپارتمان ها و مراکز تخصصی ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز و ظرفیت‌های استان بر اساس سند توسعه مهارت ایجاد می‌شود
هاشمی، از ایجاد دپارتمان و مرکز تخصصی ارائه آموزش‌های مهارتی در زمینه گردشگری، اقتصاد دیجیتال،  قطعه‌سازی خودرو، فرش دستبافت و بافت‌های سنتی، نان و شیرینی در استان سمنان خبر داد.
وی اظهار داشت: اگر قرار است به سمت مهارت‌آموزی برویم، توجه به انسان‌محوری باید اصل باشد و مهارت رویه مثبت در گره‌گشایی بیکاری است.
معاون وزیر کار همچنین راه‌اندازی مراکز تخصصی آموزش‌های مهارتی را  رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دانست.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تأکید کرد: تدوین سند راهبری توسعه مهارت در استان سمنان از اقدام‌های مؤثر برای ترغیب مهارت‌آموزی در جامعه بوده است و باید این رهیافت‌های اصولی با توسعه بیشتر ادامه یابد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: باید از ثبات در اجرای شغل دوری کرد و باید در قالب‌های مختلف برای مهارت‌آموزی و توجه به اصل اشتغال در قالب‌های مختلف و به‌روزرسانی مشاغل اقدامات لازم را انجام داد.
هاشمی ادامه داد: محصول توسعه و پرورش انسان‌های دارای مهارت، خلاق و باسواد رفاه با رضایت و سعادتمندی است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیان کرد: توجه به مهارت‌آموزی از مؤلفه‌های مهم توسعه اقتصادی در جامعه محسوب می‌شود.
وی افزود: توسعه بدون توجه به عقلانیت و تدبیر حاصل نمی‌شود و باید با اتکا به توانمندی نیروی انسانی برای رشد و بالندگی کشور تلاش کرد.
معاون وزیر کار افزود: باید محور توسعه به معنای واقعی انسان باشد و با توجه به این راهبرد می‌توان برای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه گام‌های مؤثری برداشت.
وی بیان کرد: ایران ازنظر نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی در رتبه ۱۱۹ جهان قرار دارد که این جایگاه به‌هیچ‌عنوان زیبنده کشور ما نیست.
هاشمی در ادامه افزود: اگر در دهه‌های گذشته برای باسواد شدن مردم در جامعه اقدام شد، اکنون مأموریت تغییر یافته و برای مهارت‌آموزی و آموزش جوانان خلاق و متحرک و با سبک گام‌های استواری باید برداریم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: مهارت‌آموزی باید به رشد و توسعه کشور منجر شود و باید به‌گونه‌ای اقدام کرد که انسان به انسان بودن خود ببالد.
.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور میزبانی 《مسابقات ملی آزاد مهارت اصناف و مسابقات ملی آزاد قطعه‌سازی》 را نیز به استان سمنان واگذار کرد