اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 11 فروردين 1400
کد 4780

نماینده مردم میانه در مجلس در گفت و گو با خبرگزاری بسیج:

مهارت آموزی در سایه عدالت آموزشی می‌تواند چرخه‌های تولید کشور را برای جدایی از اقتصاد نفتی مهیا کند

مهدی اسماعیلی، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین عامل پیشرفت یک کشور، رشد تولیدات آن در سطح ملی و فراملی است و رسیدن به این هدف باید سه موضوع حمایت، پشتیبانی و رفع موانع، مورد توجه قرار گیرد
مهدی اسماعیلی، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین عامل پیشرفت یک کشور، رشد تولیدات آن در سطح ملی و فراملی است و رسیدن به این هدف باید سه موضوع حمایت، پشتیبانی و رفع موانع، مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مهدی اسماعیلی، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهارت آموزی در سایه عدالت آموزشی می‌تواند چرخه‌های تولید کشور را برای جدایی از اقتصاد نفتی مهیا کند، اظهار داشت: هموار کردن مسیر اقتصاد برتر با نخبه پروری و حمایت از جوانان نخبه، میسر خواهد شد.
وی افزود: حمایت از تولید ملی، جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و… نام‌هایی هستند که در چند سال اخیر با شروع سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب، تاکید و تکرار شده‌اند که همگی به بهبود شرایط زندگی مردم و اقتصاد ملی سفارش می‌کنند و تمام مسیرها از مسائل اقتصادی و سیاسی گرفته تا موضوعات فرهنگی و اجتماعی، به آموزش و پرورش و تربیت سرمایه اجتماعی ختم می‌شود.
اسماعیلی تاکید کرد: آموزش و پرورش می‌تواند نقطه شروع پیروزی یک کشور باشد و اکثر موفقیت‌های ملی و بین المللی از بستر سیستم آموزشی هر کشوری می‌گذرد، سرمایه گذارى در جهت پرورش و حمایت از نخبگان کارآمد در سیستم آموزشی کشور، گام بلندی برای رسیدن به اهداف ملی در سطح جهانی است.
نماینده مردم میانه با اشاره به اینکه با نگاهی کلی به عملکرد سیستم آموزشی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته درمی‌یابیم که سهم پررنگ آموزش و پرورش توانسته آنها را به قله‌های موفقیت برساند و مسیرهای تازه‌ای را برای ورود موفق افراد به جامعه مهیا کرده است، متذکر شد: سیستم آموزشی باید عدالت محوری در راستای مهارت پروری را در تمام کشور اجرا کند تا شاهد نخبه پروری و تربیت نیروی کارآمد در اکثر حوزه‌ها باشیم.
وی ادامه داد: مهارت آموزی در سایه عدالت آموزشی می‌تواند چرخه‌های تولید کشور را برای جدایی از اقتصاد نفتی مهیا کند و بر همین اساس، پرورش نیروهای فنی و کاربلد، پیش زمینه‌ای برای رسیدن به اقتصاد برتر در سطح ملی و فراملی باشد.
نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: رسیدن به اقتصاد و تولید برتر نیازمند پشتیبانی و رفع موانع است. زمانی که سیستم های آموزشی کشور در راستای آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی حمایت نشوند، بی شک مانعی بزرگ برای اقتصاد کشور در جهت رسیدن به تولیدات با کیفیت است. در حال حاضر کشور با حجم عظیمی از نیروی تحصیل کرده و بیکار مواجه است که متاسفانه اکثریت در کنار دروس نظری از مهارت آموزی غافل مانده‌اند لذا برای رسیدن به اقتصاد برتر و به حرکت درآوردن چرخه‌های اقتصادی باید موانع تولید را از مسیر پرورش سرمایه اجتماعی در نظام آموزشی کشور برداریم.
اسماعیلی افزود: حمایت و پشتیبانی باید از بدنه سیستم آموزشی کشور شروع شده و به حمایت از کارگاه های تولیدی بزرگ و کوچک کشانده شود و برای تحقق این امر باید مراکز سرمایه‌ای بزرگ مثل بانک‌ها را به سمت حمایت از تولیدات کشور و حمایت از سیستم آموزشی سوق دهیم تا شاهد بهبود شرایط در سطح کلی باشیم و این در حال است که متاسفانه امروزه بانک‌ها به پارک نقدینگی مردم تبدیل شده‌اند.
وی یادآور شد: صدا و سیما، آموزش و پرورش و آموزش عالی می‌توانند نقش پررنگی در کارآفرینی و تولید یک کشور داشته باشند و در این میان، پشتیبانی و حمایت، مهره اصلی رسیدن به اهداف است.