اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 15 شهريور 1400
کد 4957

مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد شبستر راه‌اندازی شد.

با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و رییس دانشگاه آزاد اسلامی شبستر و جمعی از مسئولین این شهرستان مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان با هدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و کمک به اشتغال دانش آموختگان این دانشگاه راه‌اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان (TMC)  با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شبستر و دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان شبستر، با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و مسئولان این شهرستان افتتاح شد.
 
 رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، در مراسم افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان شبستر اظهار داشت: در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی و تخصصی تر شدن مشاغل، شرایط ورود به بازار کار نیز تغییر کرده و مهارت پیش شرط اشتغال و اصلی ترین مولفه پایداری اشتغال و ثبات شغلی می باشد.

اختیار وکالتی افزود: مراکز جوار دانشگاهی به منظور ارائه آموزش های مهارتی به دانشجویان عزیزجهت آماده سازی آنان و ایجاد اعتماد بنفس در جهت ورود به بازار کار و تجربه عملی آموخته های تئوری و تسهیل اشتغال جوانان ایجاد می شود.

فرماندار شبستر نیز با اشاره به نامگذاری سال از طرف مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) با عنوان " تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها"  اظهار داشت: یکی از مهمترین موانع بر سر راه جوانان در مسیر اشتغال، نداشتن مهارت است. مهارت آموزی علاوه بر تسهیل در ورود به بازار کار، منجر به رضایت هرچه بیشتر کارفرما و افزایش راندمان تولید و خدمات و بهره وری حاصله شده و پایداری اشتغال را رقم خواهد زد.

عبداللهی با تشکر از تمامی دست اندرکاران مرکز و آرزوی توفیق در دستیابی به اهداف مد نظر اضافه کرد: بدون تردید یکی از عوامل مهم در رشد بیکاری جوانان که یکی از مهمترین مسایل و چالشهای اجتماعی است، نبود مهارت می باشد. در حقیقت نیروی انسانی ماهر از اصلی ترین دارایی های هر بنگاه اقتصادی بوده و می بایست با تاکید بر فرهنگسازی خانواده ها برای تشویق فرزندان به آموختن مهارت از سنین نوجوانی، کشور را از این حیث قدرتمند سازیم.

 کاظم زاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان شبستر در این مراسم اظهار داشت: با ارائه آموزش های مهارتی و فنی وحرفه ای در کنار آموزش های رسمی عالی می توان در تضمین آینده شغلی دانشجویان گام بسیار موثری برداشت. افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون مهارتهای لازم شغلی منجر به بروز مشکلات در ورود به بازار کار و افزایش نرخ بیکاری می شود.

کاظم زاده افزود: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی تحقق هدف هر دانشجو یک مهارت بوده و با ایجاد دانشکده مهارت و نیز همکاری در ایجاد مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی، در واقع هدایت شغلی دانشجویان پیش از فارغ التحصیلی در یک رشته مهارتی خاص متناسب با رشته دانشگاهی یا شغلی مد نظر فراهم می‌شود.