اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 4 آذر 1400
کد 5079

آموزش مهارت در حوزه مشاغل فناوری آب کلید خورد

محمدرضا شاه پسند، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، از همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه مشاغل فناورانه آب و خشکسالی خبر داد.
محمدرضا شاه پسند، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، از همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه مشاغل فناورانه آب و خشکسالی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کلآموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محمدرضا شاه پسند، معاون آموزش سازمان با نادر قلی ابراهیمی، دبیر ستاد توسعه فناوری های آب ، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری 2 آذر سال جاری دیدار و گفت و گو کردند.
بنا براین گزارش در این دیدار شاه پسند، معاون آموزش سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با اشاره به اهمیت بحث آب و خشکسالی فراگیر در کشور، گفت: این سازمان به آموزش مهارت در مشاغل مرتبط با بازچرخانی آب، زنجیره تولید تا نصب کنتورهای هوشمند کشاورزی، مشاغل خرد خانگی در حوزه اشتغال و افزایش بهره وری آب، شورورزی (تولید اقتصادی با آب و خاک شور، باز چرخانی آب صنعتی، مشاغل مرتبط با پسماندها، جمع آوری آب باران از سطوح غیر قابل نفوذ «پشت بام ها»، ورود کرده و در این زمینه نیروی ماهر آموزش می دهد.
شاه پسند ادامه داد: در این خصوص کلیه مشاغل مرتبط در حوزه های فوق احصاء و نسبت به تدوین استانداردها و برگزاری دوره های آموزشی برای این بخش اقدام می شود.
ابراهیمی، دبیر ستاد توسعه فناوری های آب ،خاک، خشکسالی و محیط زیست معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری نیز در این نشست اعلام کرد: ضمن همکاری در احصای مشاغل و تدوین استانداردها، در حوزه پرداخت تسهیلات کم بهره و در صورت نیاز بلا عوض برای اشتغال مهارت آموختگان مساعدت لازم از سوی معاونت علمی و فناوری صورت می گیرد.