اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 13 آذر 1400
کد 5086

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

اختصاص اعتبار ۱۰ هزار میلیاردی برای مراکز آموزش‌های مهارتی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از مراکز آموزش‌های مهارتی فنی حرفه‌ای تخصیص یافته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از مراکز آموزش‌های مهارتی فنی حرفه‌ای تخصیص یافته است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای به نقل از خبرگزاری فارس، امیر میمنت آبادی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، پنج شنبه 11 آذر سال جاری، در جریان بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ۱۴ و ۱۵ شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد: برای حمایت و توسعه مراکز آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای و ارائه طرح‌های توجیهی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ عامل معرفی شوند.
میمنت آبادی افزود: باتوجه به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأکید رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مبنی بر صدور مجوز ایجاد مراکز آموزش‌های مهارتی ظرف حداکثر سه روز، از محل اعتبارات استانی و ملی برای ایجاد این مراکز و آموزشگاه‌های جدید در قالب تسهیلات کم بهره و ایجاد فرصت تنفس در بازپرداخت، در نظر گرفته شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به چالش بیکاری انبوه فارغ التحصیلان دانشگاهی، بیان کرد: با توجه به شرایط بیکاری جوانان در جامعه، حضور این افراد در دوره‌های آموزش‌های مهارتی بستر ساز ایجاد اشتغال و تامین نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز بخش تولید کشور است، که با تعامل میان بخش آموزش، صنعت و خدمات می‌توان شاهد رونق اشتغال و اشتغال زایی برای این جوانان فعال و پویا در جامعه شد.
معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تاکید کرد: امروز با توجه به نیاز کشور به نیروی متخصص و ماهر و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای، باید دوره‌های آموزشی در مراکز آموزش تحت پوشش به سمت ارائه و ایجاد مهارت‌های نوین، تقاضا محور، خلاقانه و کارآفرینی سوق یابد، تا بتوان پاسخگوی نیازهای کشور در بحث مهارت‌ها بود.
وی با اشاره به وجود بیش از ۸۴ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی در شهرستان اسلامشهر، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه موجود در مراکز آموزشگاهی بخش خصوصی، می‌تواند زمینه ساز رشد و رونق اشتغال در منطقه باشد، در راستای بهبود و ارتقا بخشی به فعالیت‌های این آموزشگاه‌ها می‌توان با خلاقیت و درایت، از امکانات موجود بخش دولتی در قالب‌های مختلف بهره برداری کرد.
این مقام مسئول با اشاره به ضرورت کاهش هزینه‌های دولتی و ارتقاء فعالیت‌ها و خدمات بخش دولتی، گفت: باید در سیستم‌های مدیریتی قدیمی تجدید نظر شود و قدم‌های موثرتری همراه با دانش و آگاهی برای استفاده از سرمایه‌های مولد که در اختیار ماست، برداشت.
میمنت آبادی با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای ارتقا خدمات، خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز در بخش تعاونی‌ها باید در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شود، هدف اصلی ایجاد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور ایجاد اشتغال و کسب و کار با مهارت و تخصص در جامعه است، خط مقدم ارائه این آموزش‌ها مراکز فنی و حرفه‌ای هستند.
بنا براین گزارش، در جریان سفر مذکور، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران به شهرستان اسلامشهر، ضمن بازدید از کارگاه های آموزشی مراکز ۱۴ و ۱۵ آموزش فنی و حرفه‌ای اسلامشهر با اساتید، مربیان، هنرجویان و کارآموزان این مراکز دیدار و گفت‌وگو کرده و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.