اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 16 آذر 1400
کد 5095

توانمندسازی نیروی انسانی در صنایع کوچک و شهرک ‌های صنعتی با بهره گیری از ظرفیت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد کلید می خورد/ اجرای طرح هر شهرک صنعتیِ برخوردار، یک شهرکِ مهارت

محمد رضا شاه پسند، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد: برنامه ریزی برای توانمندسازی نیروی انسانی در صنایع کوچک و شهرک ‌های صنعتی با بهره گیری از ظرفیت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد در قالب طرح «هرشهرک صنعتیِ برخوردار، یک شهرک مهارت» انجام می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نشست محمدرضا شاه پسند، معاون آموزش سازمان و علی رسولیان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس هيأت مديره و مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك ‌هاي صنعتي ايران، به منظور توسعه همکاری های مشترک در حوزه آموزش های مهارتی و توانمندسازی نیروی انسانی برگزار شد.
در این نشست که در راستای توسعه همکاری مشترک با بهره‌گیری از ظرفیت حداکثری آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد برگزار شد، مقرر شد در اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز صنایع و تسهیل در استقرار آموزشگاه‌ها در شهرک‌های صنعتی در قالب طرح «هر شهرک صنعتیِ برخوردار، یک شهرکِ مهارت» و ایجاد و راه اندازی مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی توسط واحدهای صنعتی در شهرک ها برنامه ریزی لازم انجام شود.
در این نشست، شاه‌پسند ضمن معرفی ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و تشریح اقدامات و رویکردهای توانمندسازی نیروی انسانی، بر عملیاتی شدن تفاهمات فی مابین تأکید کرد.
سپس رسولیان، مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، ضمن استقبال از ورود سازمان به حوزه توانمندسازی صنایع کوچک و شهرک ‌های صنعتی بر بهره‌گیری از ظرفیت آموزشگاه‌های آزاد و بخش خصوصی در آموزش تاکید کرد.
در این نشست مقرر شد ظرف 15 روز نمایندگان دو طرف  تفاهم نامه عملیاتی و اجرایی را تنظیم تا  همکاری مشترک در حوزه آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی با جدیت آغاز و پیگیری شود.