اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 21 آذر 1400
کد 5099

مدیر کل دفتر نظارت، بهسازی و هدایت شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران- آلمان وارد فاز اجرایی شد

علیرضا طاهرپور شلمانی، مدیر کل دفتر نظارت، بهسازی و هدایت شغلی سازمان، از اجرایی شدن پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران- آلمان در6 حرفه در 5 استان کشور خبر داد.
مدیر کل دفتر نظارت، بهسازی و هدایت شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:
 پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران- آلمان وارد فاز اجرایی شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علیرضا طاهرپور شلمانی، مدیر کل دفتر نظارت، بهسازی و هدایت شغلی سازمان، از اجرایی شدن پروژه همکاری آموزش دوگانه شغلی ایران- آلمان در6 حرفه در 5 استان کشور خبر داد.
 وی گفت: این پروژه در فاز دوم (اجرایی)  در حرفه های بازرسی فنی جوش، تراشکار،  تراشکار CNC، فرزکار، فرزکار CNC، برقکار صنعتی-الکترونیک کار صنعتی وکارورPLC،  به صورت دوگانه (30 درصد مراکز آموزش فنی و حرفه ای و 70 درصد در محیط واقعی کار) و در5 استان پایلوت ( آذربایجان شرقی، اذربایجان غربی، خراسان رضوی، همدان، مرکزی)  برگزار شده است.
وی افزود: در همین راستا جلساتی با هدف آموزش و ارتقای مهارت نیروی های شاغل در بنگاه‌های اقتصادی و همکاری در تامین و آموزش نیروی ماهر مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی برگزار شده که با استقبال خوب اتاق های بازرگانی و صنایع فعال در استان های مذکور مواجه شده است.
طاهرپور شلمانی، ضمن اشاره به اعلام آمادگی 200 شرکت در راستای اجرای این دوره ها گفت: تعامل واقعی با اتاق های بازرگانی به عنوان متولیان اصلی صنایع کشور، راهکاری موثر دراثر بخش نمودن آموزش های فنی و حرفه‌ای است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با اعمال سیاست‌های تشویقی از سوی دولت و مجلس، ضریب نفوذ مهارت در صنایع به حداکثر میزان ممکن برسد.