اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 29 آذر 1400
کد 5110

حسینی نیا:

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای مهارت آموزی طلاب حوزه علمیه آمادگی دارد

غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان و مدیر حوزه های علمیه خراسان، از آمادگی برای ارائه آموزش های مهارتی به طلاب حوزه علمیه خبر داد.
غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان و مدیر حوزه های علمیه خراسان، از آمادگی برای ارائه آموزش های مهارتی به طلاب حوزه علمیه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تفاهم نامه همکاری سازمان و حوزه علمیه خراسان امروز 27 آذر با حضور حسینی نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به امضای مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی و آیت الله مصباح عاملی،  مدیر حوزه‌های علمیه خراسان رسید.
بنا براین گزارش، حسینی نیا، در این مراسم گفت: نقش الگویی روحانیت در توسعه فرهنگ مهارت آموزی بسیار حائز اهمیت است و عالمان عاملان و سفیران مهارت آموزی هستند.
حسینی نیا افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  آمادگی دارد تا از ظرفیت‌های طلاب در آموزش و مهارت استفاده کند و خراسان بزرگ به عنوان حوزه نمونه کشوری در توسعه مهارت آموزی استفاده شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد؛ در استاندار‌های آموزشی و مهارت آموزی رویکرد اخلاق حرفه‌ای و احکام صنفی و فرهنگ سازی آموزه‌های مهارتی با هدف فراگیر شدن مهارت آموزی پیش بینی شده است.
مدیر حوزه‌های علمیه خراسان:
ضرورت مهارت آموزی طلاب حوزه‌های علمیه برای ایفای نقش در جامعه
آیت الله مصباح عاملی، مدیر حوزه‌های علمیه خراسان نیز گفت: مهارت آموزی طلاب حوزه‌های علمیه برای ایفای نقش در حوزه‌های دینی، سیاسی و اجتماعی ضروری است و بدون مهارت آموزی نمی توان در حوزه‌های دینی، سیاسی و اجتماعی ایفای نقش کرد.
آیت الله مصباح عاملی ادامه داد: مهارت آموزی برای طلاب حوزه‌های علمیه واحب‌ است، اما باید توجه داشت این مهارت آموزی در شان و جایگاه روحانیت باشد.
 وی افزود: علم نافع یا همان دانش کاربردی از گذشته مطرح و الان هم بیشتر قابل استفاده است و اگر دانش تاثیر گذار و کاربردی نباشد هزینه‌های بسیار زیادی هدر می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه خراسان گفت؛ مشکل ما در جامعه امروز نبود رویکرد تربیتی وتعلیمی هدفمند است و با توجه به بستر مناسبی که به وجود آمد باید حداکثر استفاده در کسب مهارت و دانش به کار گرفت.
آیت الله مصباح عاملی افزود: توسعه و‌تنوع مهارت در حوزه‌های علمیه باید انجام شود و در این مسیر استعداد‌های متفاوت طلاب دیده و مهارت‌های مختلفی را در گروه بندی جداگانه تقسیم کنند.
مسئول دفتر دانش آموختگان حوزه علمیه خراسان:
مهارت آموزی ۱۲ هزار طلبه در ۱۰ سال گذشته
حجت الاسلام سالاری، مسئول دفتر دانش آموختگان حوزه علمیه خراسان هم در این نشست با اشاره به آموزش طلاب در رشته‌های مختلف مهارت آموزی  کفت؛ از ۱۰ سال گذشته تا الان ۱۲ هزار طلبه از خدمات آموزش و مهارت آموزی بهره و در خدمات اجتماعی به کار گرفته اند.
حجت الاسلام سالاری افزود:در ۶ ماهه گذشته ۲ هزار دقیقه در ۱۰ دوره استاندارد فنی و حرفه‌ای در حوزه علمیه خراسان با رویکرد محتوایی آموزش مجازی توسط طلاب مهندس تولید شد.
در این مراسم از دستاورد‌های تولیدی فضای مجازی حوزه‌های علمیه خراسان رونمایی شد.