اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 27 دي 1400
کد 5162

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت خبر داد:

پایان رقابت 442 نخبه مهارتی در نوزدهمین مسابقات ملی مهارت

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از پایان رقابت 442 نخبه مهارتی در نوزدهمین مسابقات ملی مهارت کشور و برگزاری اختتامیه این دوره از مسابقات در 27 دی ماه سال جاری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از پایان رقابت 442 نخبه مهارتی در نوزدهمین مسابقات ملی مهارت کشور و برگزاری اختتامیه این دوره از مسابقات در 27 دی ماه سال جاری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی حسین شهریور، با اشاره به آغاز مسابقات از 27 آبان ماه، اظهار داشت: برگزاری غیر متمرکز و غیر همزمان نوزدهمین مسابقات ملی مهارت برای نخستین بار با توجه به شرایط رنگ بندی ناشی از شیوع کرونا در ۱۳ استان کشور برگزار شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، در آیین اختتامیه نوزدهمین مسابقات ملی مهارت  از 34 نفر مدال آور طلا  این دوره از رقابت ها، به صورت نمادین تجلیل می شود، ولیکن نخبگان مهارتی که موفق به کسب مدال نقره، برنز و دیپلم افتخار شدند در استان های برگزار کننده، تقدیر به عمل آمده است.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت با تقدیر از حامیان حوزه مهارت آموزی، بیان داشت: در این آیین، نهادهایی مانند وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه فرهنگیان، اصناف و واحدهای تولیدی و ... که در این دوره از مسابقات،سازمان آموزش فنی و حرفه ای را مورد حمایت های مالی و معنوی قرار داده اند، تقدیر به عمل می آید.
 وی با اعلام اینکه دبیرخانه دائمی مسابقات ملی مهارت در سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایجاد شده است، گفت: شورای سیاستگذاری مسابقات ملی مهارت با حضور 14 سازمان و وزارتخانه تشکیل و نخستین جلسه هم برگزار شده است.
شهریور افزود: در این نشست، در خصوص امتیازات و مزایایی که بخش های دولتی و خصوصی می توانند در اختیار برگزیدگان مهارتی کشور در راستای حمایت و ترغیب جوانان به مهارت آموزی قرار دهند، بحث و تبادل نظر شد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت، اذعان داشت: برگزیدگان نهایی نوزدهمین مسابقات ملی مهارت به مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲ شانگ‌های کشور چین، اعزام خواهند شد.
 وی در پایان سخنان خود هدف از برگزاری مسابقات ملی مهارت را کشف استعدادهای حرفه ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب جهت شکوفایی مهارت ها، ايجاد بستر مناسب جهت رقابت سالم، شناساندن اهمیت آموزش های مهارتی و نقش آن در توسعه اقتصادی به عموم مردم و جلب نظر مسئولین، بنگاه های اقتصادی، صنایع و صنوف جهت مشارکت هرچه بیشتر در مسابقات ملی مهارت، اعتلای ارزش کار در جوانان و جامعه، ترویج و ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی، فراهم نمودن شرايط شرکت حرفه آموختگان درصحنه رقابتهای بين المللی و آشنايی با تکنولوژی پيشرفته و جديد و... عنوان کرد.