اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 6 بهمن 1400
کد 5175

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

آموزش زیر بنای توسعه کشور است

غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آئین انعقاد تفاهم نامه سه جانبه مسابقات بین المللی مهارت در کرمان گفت: آموزش زیر بنای توسعه کشور است.
غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آئین انعقاد تفاهم نامه سه جانبه مسابقات بین المللی مهارت در کرمان گفت: آموزش زیر بنای توسعه کشور است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تفاهم نامه همکاری سه جانبه برگزاری اردو و اعزام جهانی مسابقات بین المللی مهارت ۲۰۲۲ شانگهای چین بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشو، استانداری کرمان و بنگاه های اقتصادی با حضور دکتر حسینی نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان، دکتر مهرابی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، دکتر شهریور معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و جهانگیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان به امضا رسید.
بنا براین گزارش، حسینی نیا، رئیس سازمان در این مراسم گفت: نیروی انسانی آموزش دیده رکن اصلی پیشرفت محسوب می شود.
حسینی نیا از برنامه ریزی برای نهضت مهارت آموزی خبر داد و افزود: با همکاری بنگاه های اقتصادی استان کرمان اردوی آمادگی مهارت و ویژه اعزام به مسابقات جهانی شانگهای چین به میزبانی کرمان در سه مرحله و به مدت هشت ماه برگزار می شود.
وی ادامه داد: در پایان این اردو ۳۳ نفر از برگزیدگان به مسابقات بین المللی مهارت در شانگهای چین اعزام می شوند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تفاهم نامه مذکور را نقطه عطفی در تاریخچه آموزش های فنی و حرفه ای کشور است که نشان از توسعه یافتگی جامعه مهارتی استان کرمان دارد.
دکتر حسینی نیا  افزود: نیروی انسانی رکن رکین عمود خیمه تولید جامعه است ارتباط بین صنعت و آموزش های فنی و حرفه ای از مهمترین اهداف این سازمان است و جوان جویای کار نیازمند مهارت آموزی برای دستیابی به اهداف است.
وی تصریح کرد:علل توسعه یافتگی جوامع پیشرفته نیروی کاری ماهر و توانمند است و سرمایه گذاری در حوزه مهارت یک اقدام آینده نگرانه و توسعه محور است.
حسینی نیا گفت:آینده مشاغل از رهگذر مهارت می گذرد و تا پایان دولت سیزدهم ما به ازای هر بنگاه اقتصادی یک مرکز جوار کارگاهی خواهیم داشت.
مهرابی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان هم در این مراسم ضمن قدردانی از بنگاه های اقتصادی استان در راستای حمایت از برگزاری اردوی مسابقات ملی مهارت گفت: ارتقای مهارت جوانان در رشته های مختلف علاوه بر ایجاد اشتغال توسعه و بالندگی کشور را در پی خواهد داشت.
وی افزود: میزبانی استان کرمان برای اردوی مسابقات بین المللی مهارت فرصتی ارزشمند برای ارتقای مهارت و آموزش جوانان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان هم در این نشست ضمن قدردانی از بنگاه های اقتصادی استان در راستای حمایت از برگزاری اردوی مسابقات ملی مهارت گفت ارتقای مهارت جوانان در رشته های مختلف علاوه بر ایجاد اشتغال توسعه و بالندگی کشور را در پی خواهد داشت.
مهرابی گفت: میزبانی استان کرمان برای اردوی مسابقات بین المللی مهارت فرصتی ارزشمند برای ارتقای مهارت و آموزش جوانان است.