اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 10 بهمن 1400
کد 5177

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای:

پروژه‌های دولتی و غیردولتی به پیوست مهارتی نیاز دارند

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: یکی از اولویت‌ها این است که ما پیوست مهارتی داشته باشیم و در بخش پروژه‌های دولتی و غیردولتی به این هدف برسیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: یکی از اولویت‌ها این است که ما پیوست مهارتی داشته باشیم و در بخش پروژه‌های دولتی و غیردولتی به این هدف برسیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل از خبرگزاری ایرنا، امیر میمنت‌آبادی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی افزود: انتظار داریم نمایندگان مجلس در همین فصل بودجه و در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شورای اسلامی که اکنون در حال انجام است بودجه مناسبی را برای سال آینده تصویب کنند تا به خواسته‌هایی که نیاز است ما پیوست مهارتی داشته باشیم در بخش پروژه‌های دولتی و غیردولتی برسیم.
وی گفت: زیرا فرصت آزمون و خطا، اقدامات با بهره‌وری اندک، کم‌کیفیت و کم‌اولویت نیست و باید پیوست مهارتی ضمیمه پروژه‌های استانی باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: این سازمان دارای ۱۳ هزار کارمند، کارشناس و مربی است که متوسط سرانه بودجه جاری اختصاص یافته به این افراد یک هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان است و همه هزینه‌های جاری و سربار را شامل می‌شود که قابل مقایسه با بودجه سایر ادارات مشابه نیست لذا انتظار است با نگاه ویژه به این سازمان از این ظرفیت استفاده شود.
وی تاکید کرد: مهارت‌آموزی باید متناسب با نیازهای روز باشد و مهارت‌های جدید که بتواند در تولید، اشتغال، کارآفرینی و آبادی کشور موثر باشد در اختیار مردم قرار گیرد.
میمنت‌آبادی گفت: با توجه به دقت نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه مهارت‌آموزی و تشکیلات فنی و حرفه‌ای انتظار از مدیران استانی تلاش برای ایجاد اشتغال، تولید و کارآفرینی از طریق مهارت‌آموزی است.
وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی و ظرفیت‌های بالقوه‌ در خراسان جنوبی وجود دارد ادامه داد: با توجه به اعتبارات اولیه و حداقلی در این سازمان از مجموعه استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان انتظار داریم در عمل و اعتبارات به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کمک کنند تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: حداقل‌هایی نیاز است که ما به لحاظ ساختاری از این حداقل‌ها برخوردار نیستیم.
وی افزود: خراسان جنوبی مردمانی مرزدار و ولایی دارد که نیاز است به ظرفیت‌های آن توجه شود از طرفی همچنان موضوع بیکاری در این استان مطرح است که در گام دوم انقلاب وظیفه همه ما کارگزاران دولت به‌ویژه در دولت سیزدهم است که آنچه همه مردم استان انتظار دارند که شاهد تغییرات و تحولاتی باشند، محقق شود.
میمنت‌آبادی بیان کرد: باید مهارت‌ها و خلاقیت‌های جدید متناسب با علم روز و خواسته مردم به‌ویژه در امور اقتصادی و رفاهی که مهارت‌آموزی می‌تواند کمک کند، ارائه شود و این انتظار از آموزش فنی و حرفه‌ای و مربیان استان بیشتر است.
وی گفت: می‌توانیم از بخش دولتی و اداری و نیز غیردولتی از جمله آموزشگاه‌های آزاد، کارخانجات، بخش کشاورزی، خدمات مرزی و معدنی که در خراسان جنوبی وجود دارد، استفاده کنیم تا مردم این استان به آسایش و رفاه بیشتر که لیاقت‌شان است، برسند.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، از خدمات یکساله مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی، قدردانی کرد و افزود: امیدواریم مدیر جدید این مجموعه در حرکت رو به جلویی که در این دولت و مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای ترسیم شده است پیشقدم باشد.
در این مراسم "حسن کامرانی فرد" به عنوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی معرفی و از "محمدعلی عرب" مدیرکل پیشین قدردانی شد.