اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 7 اسفند 1400
کد 5229

وزیر کار:

آموزش‌های مهارتی بازار محور ایجاد اشتغال را تسریع می‌کند

عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی بازار محور و متناسب با نیاز منطقه رونر ایجاد شغل را می‌کند، گفت: آموزش‌ های فنی و حرفه‌ای موجب تربیت نیروی انسانی متخصص و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.
عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی بازار محور و متناسب با نیاز منطقه رونر ایجاد شغل را می‌کند، گفت: آموزش‌ های فنی و حرفه‌ای موجب تربیت نیروی انسانی متخصص و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، حجت الله عبدالملکی  در آیین افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فامنین با اشاره به اینکه مهارت آموزی فرد را برای احراز شغل آماده می کند، اظهار داشت: در حال حاضر نیروی کار ماهر بیکار به هیچ وجه وجود ندارد و حتی اگر هم باشد، موقتی است.
وی مهارت آموزی به جوانان را برای توسعه و پیشرفت کشور ضروری دانست و افزود: توسعه نیروی انسانی و پیشرفت کشور مستلزم توجه به منابع انسانی و توانمندسازی مهارتی جوانان است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه ای خدمتی به گروه‌های هدف است که باید با کیفیت، به روز و هدفمند و براساس شیوه های نوین انتقال مهارت ارائه شود.
عبدالملکی خاطرنشان کرد: توسعه آموزش‌های مهارتی در راستای تربیت نیروی فنی متخصص و مهارت آموزی جوانان جویای کار همواره از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی بوده است.
به گفته وی، در مسیر تحولات و نقش‌آفرینی آحاد مردم برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، جوانان دغدغه مند و متعهد، نقش پر رنگی دارند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیشرفت‌های مهم کشور در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی و فناوری، گفت: محوریت کار در گام دوم انقلاب برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی با مهارت آموزی به جوانان همراه است.
عبدالملکی خاطرنشان کرد: برهمین اساس در دولت سیزدهم صدور مجوز آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد از هشت ماه به سه روز کاهش پیدا کرده است.
وی از صدور سه‌ هزار و ۴۰۰ مجوز تأسیس آموزشگاه آزاد در ۱۰ ماه اخیر و رشد ۵۰۰ درصدی آن نسبت به زمان مشابه گذشته پس از کوتاه شدن روند صدور مجوزها خبر داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم می خواهیم از ظرفیت مشاغل کم سرمایه مهارت محور استفاده کنیم، افزود: اگر حوزه مهارت محوری و مهارت آموزی را  توسعه و ترویج دهیم، می توانیم مشاغل زیادی را با سرمایه کم ایجاد کنیم.
عبدالملکی با بیان اینکه مشاغل نوین رو به رشد و پیشرفت هستند، اظهار داشت: براین اساس آینده کشور ما از لحاظ ایجاد اشتغال برای جوانان از جمله مشاغل خانگی و کم سرمایه مطلوب است.  
به گزارش ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید همدانی فامنین به استان همدان سفر کرده است.
وزیر کار علاوه بر افتتاح این مرکز در جلسه شورای مدیران دستگاه های اجرایی تابعه وزارتخانه در استان همدان نیز  شرکت کرد.
آیین افتتاح این مرکز و جلسه مربوطه با حضور علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان برگزار شد.
مرکز آموزش فنی و حرفه ای فامنین در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع و هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا راه اندازی شده است.
این مرکز با جذب ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش ساختمان و تاسیسات و هشت میلیارد ریال در بخش تجهیزات، احداث و به بهره برداری رسید.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.