اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 8 اسفند 1400
کد 5231

بهادری جهرمی:

نگاه راهبردی دولت نه در گرو میز مذاکرات بلکه در سایه تلاش جوان ایرانی است

علی بهادری جهرمی، سخنگو و رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت روز شنبه در مراسم نمایشگاه دستاورد‌های شش ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت با اصلاح نگاه از بیرون به درون تلاش می‌کند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش پیشرو و استراتژیک پیدا می‌کند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی بهادری جهرمی، سخنگو و رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت روز شنبه در مراسم نمایشگاه دستاورد‌های شش ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت با اصلاح نگاه از بیرون به درون تلاش می‌کند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش پیشرو و استراتژیک پیدا می‌کند.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: مسوولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این وجود سنگین‌تر می‌شود که خوشبختانه با تمرکز بر اهداف در این مسیر در حال حرکت است.
وی با اشاره به عملکرد جهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه را وزارت خانه‌ای مردمی دانست که بین مدیرانش تفاهم جمعی برای رفاه اجتماعی ایجاد شده است، اظهار داشت: تیم مدیریتی جوان و فعال در این وزارتخانه در عرصه‌های بسیاری پیشرو است و در حوزه صدور مجوز کسب و کار شاهد بودیم که چقدر اعطای مجوز تسهیل شده است.
بهادری جهرمی با اشاره به اقدامات پیچیده برای صدور مجوز کسب و کار خاطر نشان کرد: وزارت تعاون با وجود همه سختی‌ها تلاش کرده تا به نفع مردم قدم بردارد و در این راه استقامت ورزید که این کار ساده‌ای نیست برای گرفتن مجوز کسب و کار، تلخی نظام بروکراتیک زمان‌گیر و نفس‌گیر را همه چشیده‌ایم و اعطای مجوز کسب و کار برای وزارت تعاون کم هزینه نبود و کم هزینه نخواهد بود.
سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه پنج‌شنبه گذشته جلسه شورای عالی رفاه با حضور رییس‌جمهور برگزار و در این شورا برنامه رفع فقط مطلق در کشور ارائه شد، گفت: رییس‌جمهور وزارتخانه‌های دیگر را هم مکلف کرد که برنامه حذف فقر مطلق را دنبال کنند.
وی افزود: این برنامه با کمک ظرفیت بخش دولتی، بخش عمومی، بخش خصوصی و خیران برای رفع فقر تدوین و اجرا می‌شود که سهم هر بخش در این طرح مشخص می‌شود.
بهادری جهرمی عدالت را دومین بال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و ادامه داد: حرکت‌های خوبی از جمله کاستن از فاصله حقوق مدیران ارشد و کارمندان و همچنین اعزام تیم‌های بازرسی به کارگاه‌های کشور و تشکیل پرونده تخلفات برای برخی از مدیران در شرکت‌های این وزارتخانه برداشته شده که همه اینها، گوشه‌ای از حرکت عدالت‌محوری در این وزارتخانه است.
بهادری جهرمی تاکید کرد: انتظار می‌رود با سرعت و جدیت عدالت‌محوری در این دولت و به‌ویژه در وزارت تعاون پیش برود و مسوولان جوان و انقلابی این وزارتخانه هیچ هراسی از سنگ‌اندازی‌ها نخواهند داشت تا آثار این حرکت‌ها که تامین رضایت عمومی است، شاهد و خوشحال باشیم که نتیجه این سختی کشیدن‌ها نشاندن لبخند روی لب‌های مردم است.
سخنگوی دولت اذعان کرد: این امر نیازمند پشتکار جدی و سعی در پاره کردن غل و زنجیر‌های اداری و نظام‌های فرسوده و زیانبار اداری برای حل مشکلاتی است که سالیان سال کمر اقتصاد را زیر فشار خود می‌شکند.
بهادری جهرمی بیان کرد: در دولت سیزدهم تاکنون دو جلسه شورای عالی اشتغال تشکیل و علاوه بر آن جلسه شورای عالی رفاه هم برگزار شد.
سخنگو و رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: نگاه راهبردی دولت آن است که آینده کشور در گرو میز مذاکرات یا آینده این کشور و آن کشور نباشد بلکه توجه ما به ظرفیت نیروی انسانی نخبه و توانمند ایرانی و کارگران ایرانی است.
وی افزود: توجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زیست‌بوم اشتغال و زنجیره کارآفرینی و اشتغال قابل ستایش است.
براساس این گزارش، سخنگوی دولت پس از مراسم رونمایی از نمایشگاه عملکرد ۶ ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه وزیر تعاون از این نمایشگاه بازدید کرد.