اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 2 تير 1401
کد 5466

معاون وزیر کار:

معاون وزیر کار: افزایش اعتبار پول ملی در گرو حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش اعتبار پول ملی در گرو حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و اگر کشور از قطار توسعه تکنولوژی دور بماند، ارزش پول هم حفظ نخواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش اعتبار پول ملی در گرو حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و اگر کشور از قطار توسعه تکنولوژی دور بماند، ارزش پول هم حفظ نخواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، غلامحسین حسینی‌نیا در آئین رونمایی از هشت محصول دانش‌بنیان در مشهد اظهار کرد: حاکمیت و تمام ارکان جامعه باید جهت تحقق اهداف شرکت‌های دانش بنیان بسیج شوند تا با اشتغال‌آفرینی و صادرات محصولات، منابع و دستاوردهای این شرکت‌ها وارد زندگی مردم شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در صنعت آی. تی کشور ایجاد شده است که در حال حاضر برای آن نیروی متخصص و فعال وجود ندارد.
وی بیان کرد: به همین دلیل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نظر دارد، دوره‌هایی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل در قالب ۱۸ واحد و ۵۰۰ ساعت آموزشی در حوزه فناوری تعریف کند تا هر دانشجو در زمینه رشته دانشگاهی خویش مهارت‌های لازم را فرا گیرد.
حسینی‌نیا با اشاره به جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: در بخش دانش‌بنیان یک نهضت راهبردی در کشور با حداکثر توان در حال شکل‌گیری است که تغییرات بنیادی در آینده مشاغل ایجاد خواهد کرد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد نیروی جوان و تحصیل کرده کشور چیزی حدود جمعیت کشورهای حوزه خلیج فارس است که برای ساماندهی و حضور آنها در عرصه فناوری و تکنولوژی تفاهم نامه‌هایی بین دانشگاه‌ها، سازمان و نهادهای دولتی منعقد شده است.
رابطه دولت با بخش خصوصی باید حالت حمایتی باشد
در ادامه این مراسم محمد امین آقامیری، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اظهار کرد: رابطه دولت با بخش خصوصی باید حالت حمایتی باشد تا این بخش بتواند در شرایط سخت، اقدامات و اهداف خویش را در مسیر توسعه و پیشرفت به منصه ظهور رساند.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: این وزارتخانه به توسعه بخش خصوصی ایمان دارد و بر این باور است که دوران تصدی‌گری دولت بر بخش خصوصی به اتمام رسیده است.
وی افزود: ۱۴۴ تیم و شرکت نوپای دانش‌بنیان در حوزه فناوری در حال فعالیت هستند که شرکت‌های بزرگ باید با هدف حمایت از آنها، محصولات تولیدی این شرکت‌های نوپا را مورد استفاده قرار دهند.
آقامیری اظهار کرد: هوشمند سازی صنایع و تجهیزات، صادرات، بومی‌سازی و اشتغال از مهمترین اولویت‌ها است و شرکت‌های دانش بنیانی که در این مسیر گام بر دارند، مورد حمایت‌های حاکمیتی و مالیاتی دولت قرار خواهند گرفت.
گفتنی است از هشت محصول دانش‌بنیان در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و استانی رونمایی شد.