اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 17 آذر 1401
کد 5723

در آئین افتتاح مرکز آزمون آنلاین جوار کارگاهی آموزش شرکت گاز استان آذربایجان شرقی عنوان شد:

آموزش هایی که بر مبنای نظام صلاحیت حرفه ای انجام شود علاوه بر ارتقای دانش، نگرش و مهارت، بهره وری سازمانی را افزایش می دهد.

اولین مرکز آنلاین جوار کارگاهی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با حضور رئیس آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملّی گاز ایران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، مدیرکل آموزش و پژوهش توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیرعامل و مسؤلین شرکت گاز افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، آئین افتتاح مرکز آزمون آنلاین جوار کارگاهی آموزش شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با حضور علی مشایخی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان،  حمیدرضا ادیب نیا، رئیس آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا حصارکی رئیس آموزش مدیریت ستاد، حمید کتیرایی و بهمن مرتضوی، کارشناسان ارشد آموزش های فنی و حرفه ای، سرکار خانم رقیه فرید، معاون توسعه مدیریت و سرمایه های انسانی استان و مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت گاز استان و جمعی دیگر از مسئولان هر دو مجموعه در محل سالن جلسه شرکت گاز استان آذربایجان شرقی برگزار گردید.
علی مشایخی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از افتتاح مرکز آموزش آنلاین جوار کارگاهی شرکت گاز استان این افتتاح را منشاء خیر و برکات برشمرد و  افزود: برای اینکه به توسعه و رشد پایدار دست پیدا کنیم باید بهره وری را در تمامی امورات خود مدنظر قرار بدهیم.
وی اظهار داشت: مهمترین موضوع در بهره وری، بحث آزمون و توانمندسازی نیروی انسانی است.
علی مشایخی با اشاره به اهمیت بحث آموزش کارکنان در کلیه دستگاههای اجرایی استان خاطر نشان کرد: در تدوین برنامه هفتم توسعه توجه ویژه ای به حوزه آموزش و پژوهش شده و در سند تحول مردمی و نیز گام دوم انقلاب نیز به این مهم پرداخته شده است.
وی تصریح نمود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تنها نهاد آموزش های مهارتی غیررسمی در کشور و تنها مرجع صدور گواهی نامه های صلاحیت حرفه ای است و این نشان از صداقت در عمل، رفتار و گفتار مجموعه سازمان است که اکثر دستگاهها، بنگاههای اقتصادی و واحدهای تولیدی شرط ورود به بازار کار را دارا بودن گواهینامه های فنی و حرفه ای می دانند و این موضوع مسئولیت این سازمان را بیش از پیش سنگین تر می کند.
وی با اشاره به این موضوع که مهارت آموزی، هنر تبدیل علم نافع، به عمل صالح است، خاطر نشان کرد: شرکت گاز استان به عنوان شرکتی پیشرو در حوزه آموزش مطرح است و در این راستا از مدیرعامل و هیئت مدیره این مجموعه در راستای ایجاد و تجهیز مرکز آموزش آنلاین جوار کارگاهی با هدف توسعه زیر ساخت های آموزشی با رویکرد تربیت نیروی انسانی ماهر قدردانی نمود.
ادیب نیا، رئیس آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملّی گاز ایران در آیین این افتتاح به عملکرد مطلوب شرکت گاز استان در استقرار نظام صلاحیت حرفه ای و آموزش کارکنان اشاره و گفت: شرکت گاز استان آذربایجان شرقی طلایه دار این نظام در مجموعه صنعت گاز کشور بوده و در تمامی حوزه های آموزشی به عنوان سدشکن عمل نموده است.
نادر کمالی، مدیرعامل شرکت گاز استان، افتتاح اولین مرکز آنلاین جوارکارگاهی را افتخار و منشأ خیر برای شرکت دانست و گفت: آموزش پیش نیاز تمامی علوم و دانش روز بوده و برای همگامی با تغییرات و  ارتقای بهره وری ضرورت دارد روز به روز از طریق آموزش بر مهارت های کارکنان افزوده شود.
وی ضمن تقدیر از تلاش های آموزش فنی و حرفه ای استان در استقرار نظام صلاحیت حرفه ای اظهار داشت: انجام مطالعات، مصاحبه، تجزیه و تحلیل شغلی، نهایی سازی تدوین استاندارد آموزشی و نهایتاً آموزش 165 هزار نفر ساعت و صدور 450  گواهینامه صلاحیت حرفه ای برای کارکنان شاغل در حرفه های امدادگری، گازبان و کنتورخوانی صادر شده است.