اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 14 بهمن 1397
کد 3863

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور:

آموزش های فنی و حرفه ای در تداوم فرآیندهای توسعه ای دولت تدبیر و امید جایگاه ویژه ای دارد

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه گفت: آموزش های فنی و حرفه ای در تداوم فرآیندهای توسعه ای دولت تدبیر و امید جایگاه ویژه ای دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، دکتر سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس این سازمان در نشست مذکور که با حضور  دکتر محمدعلی طالبی، استاندار یزد و جمعی از مدیران استان و شهرستان ابرکوه، امروز سیزدهم بهمن ماه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب گفت: خیلی خوشحالم که در ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، فعالیت‌های زیر ساختی‌مان را در این شهرستان شروع می کنیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه با تجربه اندوزی در این سال‌ها آموخته ایم، آموزش‌های مهارتی؛ آموزش‌هایی بسیار مؤثر و کلیدی برای توسعه است، افزود: با توجه به بررسی‌هایی که درخصوص کشورهای موفق، در امر توسعه انجام شده است، می توانیم بگوییم آموزش‌های فنی و حرفه ای دارای اهمیت ویژه‌ای در توسعه کشور هستند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کشورهایی که توانسته‌اند موفقیت هایی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بدست بیاورند، آموزش های فنی و حرفه ای جز لاینفک همه برنامه‌های آنان بوده است.
دکتر پاک سرشت تأکید کرد: تجربه گذشته به ما کمک کرده تا در دولت تدبیر و امید برای ادامه فرآیندهای توسعه ای؛ آموزش های فنی و حرفه ای  در جایگاه ویژه ای باشد.
وی افزود: ویژگی های این هم نشینی  این است که توسعه را همراه با آموزش در کنارهم قرار داده ایم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه گفت: ما به این چشم انداز رسیده ایم که اگر خواستار توسعه در کشور هستیم باید آموزش های فنی و حرفه ای در اولویت برنامه‌هایمان باشد.
دکتر پاک سرشت با بیان اینکه مشارکت اقتصادی بانوان در حیات اقتصادی کشور زیاد نیست، تأکید کرد: باید زیرساخت های لازم را در حوزه های مختلف آموزشی و فرهنگی برای بانوان فراهم کنیم.
وی افزود: پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران ابرکوه یزد با هدف فراهم کردن زمینه های مشارکت و حضور بانوان در فعالیت های اقتصادی انجام شده است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به تأثیر آموزش های مهارتی در ایجاد اشتغال گفت: براساس رهگیری های انجام شده در سال 1396، از تعداد 115 نفر کارجوی آموزش دیده در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ابرکوه، 72 نفر به اشتغال دست یافتند و نرخ اشتغال این افراد حدود 63 درصد است.