اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 22 خرداد 1398
کد 4012

با همکاری سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و خانه صنعت، معدن و تجارت ایران؛

زمینه های جذب مهارت آموختگان در واحدهای صنعتی و تولیدی کشور فراهم می شود

تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در راستای ارتقای سطح تخصص فنی و مهارتی منابع انسانی در واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری منعقد شد.
تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در راستای ارتقای سطح تخصص فنی و مهارتی منابع انسانی در واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تفاهم نامه مذکور با هدف ارتقای بهره وری و کیفیت تولیدات ملی و رشد سطح کیفی آموزش های فنی و حرفه ای به امضای سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس این سازمان و سید عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران مورخ بیستم خرداد ماه جاری رسید.
بنابر این گزارش، همکاری نظام مند و نهادینه بین دو طرف به منظور برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی عمومی و تخصصی مهارتی مورد نیاز شاغلان و اعضای بنگاه های اقتصادی خانه صمت مطابق با استانداردها و آئین نامه های مورد توافق دو طرف و ارزشیابی آنها و  همکاری در برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی مهارتی از جمله زمینه های همکاری دو طرف در راستای اجرای تفاهم نامه مذکور است.
این گزارش می افزاید: فراهم سازی زمینه های لازم برای تجهیز و توسعه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد از طریق تهاتر خانه صمت با آموزشگاه ها و جذب مهارت آموختگان دوره های آموزشی اجرا شده در واحدهای صنعتی و تولیدی کشور و همکاری متقابل در نیازسنجی، ارزیابی آموزشی، تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی مهارتی و تهیه منابع آموزشی و کمک آموزشی و نیز طراحی و تدوین پروژه های سنجش صلاحیت حرفه ای و شغلی از دیگر زمینه های همکاری دو طرف در راستای اجرای تفاهم نامه مذکور است.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این سازمان در تفاهم نامه مذکور متعهد شده است، مجوز تأسیس مراکز آموزشی جوارکارگاهی و بین کارگاهی به اعضای واجد شرایط خانه صمت مطابق با قوانین و مقررات سازمان اعطا کند.
بنابر این گزارش، تشویق اعضای خانه صمت به بکارگیری و استمرار همکاری با نیروی انسانی دارای صلاحیت حرفه ای و شغلی سازمان از تعهدات خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در راستای اجرای تفاهم نامه مذکور است.
براساس این گزارش، دو طرف در این تفاهم نامه متعهد شده است که دوره ها و منابع آموزشی را با هدف روزآمدسازی و تطبیق با نیازهای واقعی دنیای کار ارزیابی و اصلاح مستمر کنند.
این گزارش می افزاید: همکاری در برگزاری سمینارها و همایش های علمی، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه های ارائه دستاوردهای حسب توافق های تبعی از دیگر تعهدات مشترک دو طرف در راستای اجرای تفاهم نامه مذکور است.
بنابر این گزارش، کارگروه سیاست گذاری ملی با عضویت نمایندگان دو طرف به منظور پیشبرد و هدایت تعهدات دو طرف در تفاهم نامه مذکور تشکیل و نسبت به تهیه دستورالعمل اجرایی این تفاهم نامه اقدام کنند.
مدت اين تفاهم نامه از تاريخ امضاء به مدت سه سال شمسي است و استمرار همکاری و ادامه فعاليت، بازنگري، تصحيح و يا اعمال تغييرات در مفاد آن با موافقت دو طرف انجام می شود.