اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 7 مرداد 1398
کد 4072

معاون وزیر کار در آئین تجلیل از فعالان حوزه مهارت؛

کلاس های کنکور امان خانواده ها را بریده است

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در مراسم بزرگداشت ششم مرداد، گفت: چالش بزرگ نسل آینده کشور، افرادی دارای مدرک و فاقد مهارت است که فرصت‌های کسب‌وکار و اقتصاد دانش‌بنیان را از دست خواهند داد
معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در مراسم بزرگداشت ششم مرداد، گفت:  چالش بزرگ نسل آینده کشور، افرادی دارای مدرک و فاقد مهارت است که فرصت‌های کسب‌وکار و اقتصاد دانش‌بنیان را از دست خواهند داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سلیمان پاک سرشت امروز ششم مرداد ماه سال 1398،در مراسم روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه ای و بزرگداشت فعالان حوزه مهارت در وزارت کار گفت: برای توفیق در حوزه مهارت آموزی باید دولت و مجلس و همه دستگاه های اجرایی در ائتلاف با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تأمین نیروی مهارتی را در تصمیم‌گیری‌های کلان خود قرار دهند تا شاهد تحول در حوزه مهارت آموزی باشیم.
 وی افزود: در تمام کشورهای منطقه جریان جدی برای موضوع مهارت آموزی شکل گرفته و خوشبختانه در کشور ما نیز با کمک مجلس شورای اسلامی و تصویب قانون نظام جامع مهارت آموزی، شورای عالی آموزش های مهارتی در هر استان تشکیل شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در تبیین این خبر گفت: در سالی که گذشت، با پیگیری‌هایی انجام شده متوجه شدیم باید متناسب با نیازهای محلی کار کنیم تا نظام حکمرانی و مدیریت محلی آموزش‌های مهارتی استقرار یابد که  در این زمینه به استان ها تفویض اختیار شده است.
پاک سرشت موضوع اختصاصی شدن درآمدهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای را از دیگر اقدامات حکمرانی محلی و تمرکززدائی عنوان کرد و گفت: با هدف استقرار یک نظام و برنامه خاص برای مهارت آموزی این موضوع عملیاتی شد.
 وی، گسترش نهضت مهارت افزایی را از جمله اولویت‌های سازمان ذکر کرد و گفت: برنامه دوم ما در سال گذشته ایجاد نهضت مهارت افزایی و توسعه و ترویج مهارت آموزی بود که تحقق یافته است.
معاون وزیر کار گفت: دغدغه ما عدم همکاری و ارتباط  شرکای اجتماعی با یکدیگر در این زمینه است. مهارت آموزی نیاز به یک ائتلاف جمعی دارد و در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی با بنگاه‌های اقتصادی  منعقد شده است و مجمع خیرین هم برای کمک در این امر آمادگی خود را اعلام کرده اند.
وی از ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای به عنوان یکی دیگر از اولویت های سازمان نام برد و گفت:  متاسفانه در سال گذشته در حوزه ترویج آموزشهای مهارتی همکاری های لازم انجام نشده و  بدون شک در خصوص مهارت آموزی در کشور غفلت‌هایی صورت گرفته است.
 رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: کلاس‌ها و آموزشگاه‌های کنکور امان خانواده‌ها را بریده و من نگرانی جدی برای نسل آینده دارم که توانمند نیست و به تناسب اقتصاد دانش بنیان نمی توانند فرصتهای کسب و کار را در اختیار بگیرند.
پاک سرشت، در پایان اظهار داشت: در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی با کمبود تقاضای آموزشی مواجه هستیم لذا تصمیم داریم  از این  فضاهای آموزشی برای ترویج نهضت مهارت آموزی استفاده کنیم.