اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 4 آذر 1398
کد 4253

سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور اعلام كرد:

هفتمین مرحله آزمون مهارت آموختگان و سومین مرحله آزمون های صنعت ساختمان و تفاهم نامه ها برگزار می شود

هفتمین مرحله آزمون مهارت آموختگان و سومین مرحله آزمون های صنعت ساختمان و تفاهم نامه ها، در سال جاری، پنجشنبه هفتم آذر ماه، برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، به نقل از سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، ناهید مسلمی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت اين سازمان، با اعلام این خبر، گفت: توزیع کارت ورود به جلسه هفتمین مرحله آزمون های هماهنگ سراسري سنجش مهارت مراکز آموزش فنی و حرفه ای در بخش دولتی و خصوصی و سومین مرحله آزمون های صنعت ساختمان و تفاهمنامه ( قالی بافان و صنایع دستی کد دار و ... ) در سال 1398 از ساعت 8 صبح روز دوشنبه، 4 آذر آغاز و تا ساعت 24 روز چهارشنبه، 6 آذر ماه سال جاری ادامه مي يابد.
وي بیان کرد: 43 هزار و 440 نفر در هفتمین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت مراکز آموزش فنی و حرفه ای در بخش دولتی و خصوصی سال1398در 936 استاندارد آموزشی ثبت نام كرده اند كه از اين تعداد 25 هزار و 448 نفر مرد و 17 هزار و 992 نفر زن هستند و تمهيدات لازم براي شركت اين متقاضيان در آزمون پیش بینی شده است.
مسلمی، ادامه داد: از این تعداد 19هزار و 846 نفر مرد در آزمون سنجش مهارت در حوزه هاي صنعت ساختمان در 50 استاندارد آموزشی، ثبت نام كرده اند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان، اعلام کرد: 3 هزار و 546 نفر در آزمون سنجش مهارت در حوزه هاي صنايع دستي، فرش و نان و ... در 118 استاندارد آموزشی، ثبت نام كرده اند كه از اين تعداد 704 نفر مرد و 2 هزار و 842 نفر زن هستند.
مسلمی افزود: مرحله كتبي سومین مرحله آزمون سنجش مهارت سال 1398 در حوزه صنعت ساختمان، تفاهمنامه ها (صنايع دستي، فرش و نان و غله و... ) در 168 استاندارد آموزشی و همچنين هفتمین مرحله آزمون هماهنگ پايان دوره كارآموزان مراکز آموزش فني و حرفه اي دو بخش دولتي و خصوصی در سال جاري در 936 استاندارد آموزشی به طور هم زمان روز پنج شنبه، هفتم آذر ماه در سراسر كشور برگزار مي شود.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در خصوص مراحل اجراي آزمون هاي سنجش مهارت تصریح کرد: متقاضيان بخش هاي صنعت ساختمان، تفاهمنامه ها (صنايع دستي، فرش و نان و غله و...) که پیش از این در موعد مقرر برای شرکت در آزمون های مذکور ثبت نام کرده اند، باید از چهارم تا ششم آذر ماه با مراجعه به سامانه http://advari.irantvto.ir با درج شناسه پرداخت و شماره پرونده و یا با درج مشخصات فردی، كارت ورود به جلسه خود را دريافت كنند.
وی ادامه داد: همچنین متقاضیان شرکت درهفتمین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت در سال 1398 (کارآموزان بخش های دولتی و آموزشگاه های آزاد) که قبلاً برای شرکت در آزمون مورد نظر ثبت نام كرده اند، از چهارم تا ششم آذر ماه سال جاري با مراجعه به سامانه http://azmoon.portaltvto.com  و درج شناسه پرداخت و شماره پرونده و یا با درج مشخصات فردی مي توانند نسبت به دریافت كارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند.
مسلمی گفت: داوطلبان پس از شرکت در آزمون كتبي و كسب نمره قبولي براساس برنامه زمانبندي اعلام شده از سوی ادارات سنجش استان ها براي شركت در آزمون عملي باید به حوزه هاي تعيين شده مراجعه نمايند.
بنا براین گزارش با توجه به تشكيل ستاد پاسخگويي آزمون سراسري سنجش مهارت، چنانچه متقاضيان با مشکلی مواجه شوند، مي توانند با مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان محل سکونت خود تماس حاصل نمايند.
همچنین ضروری است متقاضیان در صورت مشاهده مغایرت عکس در کارت ورود به جلسه با مراجعه به مراکز نسبت به اصلا ح عکس از طریق حوزه رفع نقص قبل از زمان آزمون اقدام نمایند.