اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 3 شهريور 1399
کد 4544

در دیدار نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان عنوان شد:

راستی: تنها راه برون رفت از بن بست بیکاری، آموزشهای فنی و حرفه ای است

راستی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با حضور در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با مدیرکل و معاونین دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، راستی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با حضور در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با مدیرکل و معاونین دیدار و گفتگو کرد.
 رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیتها و عملکرد این اداره کل  افزود: آموزشهای فنی و حرفه ای که در سطح استان ارائه می شود بر مبنای مهارت بوده و میزان قابل توجهی از استانداردهای آموزشی (75درصد) به صورت عملی ارائه می شود.
وی در ادامه اظهار داشت: آموزشهای فنی و حرفه ای منطبق با رویکردهای سازمان جهانی کار است و گواهینامه های مهارت صادره از این سازمان نیز،قابلیت ترجمه داشته و از اعتبار جهانی برخوردار است.
جعفر راستی، نماینده مردم شریف شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع تلاشگران عرصه مهارت آموزی استان اظهار داشت: آموزشهای فنی و حرفه ای به لحاظ کاربردی بودن حرف اول را در منطقه می زند.
وی ادامه داد: حضور فعال و پرتلاش مرکز آموزش فنی و حرفه ای شبستر در این منطقه و به خصوص ارائه مهارت های فنی و حرفه ای پادگان ها در توانمندسازی این قشر عظیم از جوانان منطقه موجب پویایی و ایجاد انگیزه در دوران مقدس سربازی بوده و لحظات حضور آنان در پادگان ها را شیرین تر می کند.
راستی با اشاره به این موضوع که جامعه به آموزشهای فنی و حرفه ای نیاز مبرم دارد، خاطر نشان کرد: امیدواریم همچنان با حضور پررنگ آموزش فنی و حرفه ای در منطقه شبستر، بیش از پیش شاهد توانمندی جوانان و کاهش بیکاری در این شهرستان باشیم.
وی در ادامه تصریح نمود: تنها راه برون رفت از بیکاری جوانان، فرهنگ سازی و گسترش آموزشهای فنی و حرفه ای در منطقه است.