اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 3 شهريور 1399
کد 4546

با حضور مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی عنوان شد:

دکتر محمد فرزاد: بسترسازی ایجاد شهر هوشمند با آموزشهای مهارتی در حوزه ict

نشست هم اندیشی با هدف توسعه آموزشهای مهارتی در حوزه ict و حمایت از آموزش های مهارتی محور منجر به کارآفرینی با هدف پرورش نیروی کار آفرینی دانایی محور ( بخش خصوصی) با حضور دکتر محمد فرزاد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی و وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و با حضور کارشناسان هر دو مجموعه برگزار شد.
نشست هم اندیشی با هدف توسعه آموزشهای مهارتی در حوزه ict و حمایت از آموزش های مهارتی محور منجر به کارآفرینی با هدف پرورش نیروی کار آفرینی دانایی محور (بخش خصوصی) با حضور دکتر فرزاد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی و وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و با حضور کارشناسان هر دو مجموعه برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، رضا اختیار وکالتی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در این دیدار تعامل بین دو سازمان را در پیشبرد اهداف آموزشی، فنی و مهارتی با رویکرد بسترسازی جهت اشتغالزایی را مهم و ارزشمند برشمرد و افزود: با توجه به پیشرفت های روز دنیا، مسیر مشاغل امروز به سمت ict است و بر این اساس، لزوم اهمیت بخشی به این حوزه را دو چندان کرده است و این امر با هدفمند کردن آموزشها برای اشتغال زایی در آینده میسر خواهد شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی ضمن ابراز خشنودی از تعامل ایجاد شده بین دو وزارت اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان نهادی مقدس و کاملا تخصصی در حوزه مهارت آموزی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.
دکتر محمد فرزاد در ادامه افزود: آموزشهای فنی و حرفه ای موجّه، موثّق و قابل استناد بوده و مدرک آموزش فنی و حرفه ای نیز دارای اعتبار جهانی است.
وی با اشاره به ایجاد شهر هوشمند در استان و لزوم آموزش مهارتهای ict تصریح نمود: شهر هوشمند مردمان و مدیرانی هوشمند می خواهد تا فعالیتها در بستری خلّاق صورت گیرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی ادامه داد: امروزه صرف آموزش و یادگیری مشکلی از بیکاری را حل نخواهد کرد و آموزشی مثمرثمر خواهد بود که محصول آن تجاری سازی شده و به اشتغال منجر شود.
وی همچنین عدم موفقیت استارت آپ ها را عدم وجود آموزش های مناسب در این حوزه عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: اگر آموزشها هدفمند صورت گیرد درصد موفقیت استارت آپ ها نیز افزایش خواهند یافت.
شایان ذکر است در این جلسه بر همکاری و مشارکت بخش خصوصی( آموزشگاههای آزاد) در پیشبرد اهداف طرح بحث و تبادل نظر صورت گرفت.