اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 26 آبان 1400
کد 5059

غلامحسین حسینی نیا:

از هم اکنون باید پیوست مهارتی را برای مشاغل آینده تدوین کنیم

غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست مشترک با سازمان نظام پرستاری کشور که 24 آبان سال جاری برگزار شد گفت: از هم اکنون پیوست مهارتی متناسب با نیازسنجی مشاغل آینده باید تدوین شود.
غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست مشترک با سازمان نظام پرستاری کشور که 24 آبان سال جاری برگزار شد گفت: از هم اکنون پیوست مهارتی متناسب با نیازسنجی مشاغل آینده باید تدوین شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، حسینی نیا تشکیل این نشست را نقطه آغازین زمینه های همکاری، همفکری و همدلی بین دو دستگاه در راستای ارتقای خدمات رسانی به جامعه در حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این خصوص عزمی راسخ دارد.
وی تصریح کرد: با بهره گیری از ظرفیت های دو دستگاه و دبیرخانه شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی، معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر ظرفیت های ملی می توانیم در قالب تفاهم نامه ای همکاری های مشترک را دنبال کنیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طبق گزارش سازمان جهانی کار (ILO) 35 درصد مشاغل آینده مربوط به مشاغل حوزه سلامت می باشد و از هم اکنون باید نیازسنجی و آینده نگری لازم صورت پذیرد.
محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری در نشست مذکور گفت: امکان شناسایی ظرفیت های موجود برای توسعه و ترویج برنامه سلامت جامعه نگر و پرستاری جامعه نگر و ساماندهی آموزش های مربوط و تربیت نیروهای کمک پرستار به ویژه برای خانواده های کم بضاعت و نیازمند در سطوح مختلف نظام سلامت؛ پیشگیری، درمان و توان بخشی و تربیت نیروهای مستعد و توانمند برای کمک به برنامه پرستاری جامعه نگر در سطح کشور و استفاده از برنامه های نرم افزاری و فناوری های روز می تواند از زمینه های همکاری آتی با  انعقاد تفاهم نامه همکاری باشد.
در ادامه نشست مذکور، مسئولان دو دستگاه در خصوص زمینه های همکاری مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.
بنا بر این گزارش؛ در این نشست بر شناسائی مشاغل مورد نیاز حوزه سلامت و پرستاری، ایجاد کمیته تدوین استانداردهای مشاغل مرتبط، همکاری در زمینه مطالعات و پژوهش های کاربردی، همکاری در سنجش مهارت کارآموزان و صدور گواهی نامه مهارت، استفاده از ظرفیت های آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، برگزاری مسابقات آزاد مهارت و همکاری در تجهیز مراکز مهارت آموزی به عنوان محورهای اصلی همکاری های آتی تأکید شد.
در خاتمه حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تأکید بر اهمیت موضوع و وجود عزم و اراده لازم بر تسریع در تدوین تفاهم نامه همکاری آتی با همفکری صاحبنظران دو دستگاه تأکید کرد.
بنا بر این گزارش در نشست مذکور که در دفتر ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، حمیدرضا ثابت نژاد، مشاور ریاست سازمان و مسئول دبیرخانه شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی، علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت، محمدرضا شاه پسند، معاون آموزش، حبیب عرفان منش، مدیر کل دفتر راهبری اجرای آموزش، علیرضا طاهرپور، مدیرکل دفتر نظارت، بهسازی و هدایت شغلی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و از سازمان نظام پرستاری، محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری، حمیدرضا عزیزی، معاون توسعه و مدیریت منابع و کوروش نادری، معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری حضور داشتند.