اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 28 بهمن 1400
کد 5220

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان شد:

دانشگاه تنها مسیر پیدا کردن شغل نیست

حسینی نیا گفت: دانشگاه تنها مسیر خوشبختی و یافتن شغل نیست و دانش آموزان می‌توانند قبل از ورود به دانشگاه مهارت مورد علاقه‌ی خود را بیاموزند.
حسینی نیا گفت: دانشگاه تنها مسیر خوشبختی و یافتن شغل نیست و دانش آموزان می‌توانند قبل از ورود به دانشگاه مهارت مورد علاقه‌ی خود را بیاموزند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین حسینی نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: برنامه‌ای برای مهارت آموزی دانشجویان به نام آموزش «هیبریدی مهارتی» طراحی شده تا دانشجویان فارغ التحصیل و یا در حین تحصیل علاوه بر رشته تحصیلی خود مهارت جدیدی نیز آموزش ببینند. حسینی نیا همچنین برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه  دوره آموزش مهارت آموزی به نام تابستان مهارتی در نظر گرفته شده است.
به گفته حسینی نیا دانش آموزان و دانشجویان با ۵۴۰ ساعت آموزش استاندارد در قالب ۱۸ واحد درسی در سه ترم تحصیلی ارائه خواهد شد و پس از بازنگری برنامه درسی، وارد مرحله اجرایی می‌شود و دانشجویان می‌توانند مهارت دیگری یاد بگیرند تا در صورت عدم شاغل شدن در رشته تحصیلی خود، با مهارتی که دارند کسب درآمد کنند.
وی گفت: در سازمان فنی و حرفه ای سعی داریم افرادی که در کنکور قبول نشده‌ و انتخاب رشته نکرده اند را به سمت مهارت آموزی هدایت کنیم تا بتوانند برای آینده خود برنامه ریزی کنند.