اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 31 خرداد 1401
کد 5460

مدیرکل دفتر آموزش، بهسازی و نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

دکتر طاهر پور: یکی از طرح های اولویت سازی شده در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور طرح، استاد شاگردی نوین است.

یکی از طرح های اولویت سازی شده در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با توجه به اهمیت موضوع، بحث استاد شاگردی است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، دکتر طاهر پور، مدیرکل دفتر آموزش، بهسازی و نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با حضور در اولین جلسه شورای مهارت استان گفت: یکی از طرح های اولویت سازی شده در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با توجه به اهمیت موضوع، بحث استاد شاگردی است.
دکتر طاهر پور از اهداف پیش بینی شده در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی به آشنایی با محیط کسب وکار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی، کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار ماهر مستعد و توانمند، کاهش هزینه های تولید و خدمات از طریق جذب و بکارگیری نیروهای مهارت آموخته، استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی در محیط کار واقعی بنگاه های اقتصادی و توسعه رشته های آموزشی مورد نیاز بدون سرمایه گذاری دولتی در مراکز برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به وجود تعداد ۶۴۶ مرکز آموزشی و تعداد ۴هزار و ۷۸۳ کارگاه آموزش فنی و حرفه ای در سطح کشور، که آموزشهای مهارتی به علاقمندان مهارت ارایه می شود، دستان توانمند شرکای اجتماعی، یاریگر و کمک رسان بخش دولتی هستند و می توان به صراحت گفت؛ هیچ نظام آموزشی بدون شرکای اجتماعی اعم از بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف و ... موفق نخواهند شد.