اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 3 مرداد 1401
کد 5495

هم زمان با هفته ملی مهارت در استان آذربایجان شرقی صورت گرفت:

اولین آموزشگاه ویژه کودکان اتیسم در کشور و در شهر تبریز افتتاح شد

هم زمان با هفته ملی مهارت در استان آذربایجان شرقی اولین آموزشگاه ویژه کودکان اتیسم در کشور و در شهر تبریز افتتاح شد.
هم زمان با هفته ملی مهارت در استان آذربایجان شرقی اولین آموزشگاه ویژه کودکان اتیسم در کشور و در شهر تبریز افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، هم زمان با هفته ملی مهارت در استان آذربایجان شرقی اولین آموزشگاه ویژه کودکان اتیسم در کشور و در شهر تبریز با حضور علی مشایخی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.
صادق زاده، موسس آموزشگاه با اشاره به شرایط سخت این طیف از کودکان گفت: کودکان مبتلا به اتیسم برای پردازش و خواندن نشانه های اجتماعی و برای درک این موضوع که در شرایط و موقعیت های اجتماعی چگونه عمل کنند به کمک نیاز دارند و یکی از موثرترین شیوه های آموزشی از طریق مدل سازی است.
وی به استفاده از مربیان خاص این کودکان که با روحیه و رفتار آنان آشنایی دارند اشاره کرد و گفت: کارکردن با این کودکان به روحیه کاری بالا و زمان قابل توجه نیاز دارد.
وی خاطر نشان کرد: مربیان این مجموعه با عشق و پشتکار به ارائه آموزشهای مهارتی برای این عزیزان اقدام می کنند.
مشایخی ضمن دیدار با بر برخی از کودکان حاضر در آموزشگاه از نزدیک با روش های آموزشی ویژه برای آنان از کارگاههای آموزشی آموزشگاه بازدید بعمل آورد.
وی افتتاح آموزشگاه های مهارتی ویژه افراد خاص را حرکتی ارزشمند دانست و افزود: با قرار دادن بخشی از امکانات در حوزه های مختلف ویژه این قشر از جامعه باید به مسئولیت های اجتماعی خود در مقابل خود در مقابل این کودکان عمل کنیم.
مشایخی ضمن تقدیر از موسس این آموزشگاه که خود مادر یک فرزند اتیسم است از حمایت های همه جانبه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در خصوص امر کمک و ارائه آموزش های مهارتی به این کودکان خبر داد.