اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 8 مرداد 1401
کد 5521

همزمان با هفته مهارت در استان آذربایجان شرقی:

افتتاح مرکز بین‌المللی آموزش‌های فنی و حرفه‌ ای در منطقه آزاد ارس

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی از افتتاح مرکز بین‌المللی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در منطقه آزاد ارس خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی مشایخی گفت: این مرکز در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و منطقه آزاد ارس با هدف ارایه آموزش‌های مهارتی به شاغلان منطقه آزاد ارس و نیز متقاضیان بین المللی به ویژه کشور‌های همجوار ایجاد شده است.
وی فزود: این مجموعه هم زمان با رویکرد دیپلماسی مهارت راه اندازی می‌شود که پس از ارائه آموزش‌های لازم و اتمام دوره‌ها و قبولی در آزمون‌های کتبی (آنلاین) و عملی به مهارت آموزان گواهینامه بین‌المللی مهارت اعطاء خواهد شد.
وی همچنین از افتتاح آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد ویژه کودکان اوتیسم خبر داد و گفت: این آموزشگاه ویژه کودکان اوتیسم دختر و پسر به تعداد ۷ نفر و در رشته‌های موسیقی، صنایع دستی (دوخت چرم) رنگ آمیزی روی سفال و نقاشی فعالیت‌ها خواهد کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان افتتاح مراکز جوار بین کارگاهی شرکت‌های مس سونگون، داروسازی شهید قاضی، آسمان بهرام علیشاه، شیرین وطن، آذر دما گستر، نگاران ترک دوخت ارس، پیشگامان دنیای ارس، نگین پارس مراغه، گوهر شیمی به تعداد ۹ مرکز و تعداد ۳ موافقت نامه اصولی را از دیگر برنامه‌های مهم هفته ملی مهارت عنوان کرد.