اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 1 شهريور 1401
کد 5560

در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، با فرماندار شبستر عنوان شد:

دهقان، فرماندار شبستر: بهره مندی از آموزش های فنی و حرفه ای در پرورش افراد ماهر، دستیابی به ابزار قدرت در زمینه ای اقتصادی و فرهنگی است

در این دیدار دهقان ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در خصوص ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان نگاه به مسئله آموزش را نگاهی متعالی عنوان کرد و افزود: تحکیم بخشیدن به زیر بنای اشتغال حرکت در مسیر آموزش های مهارتی است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان که به شهرستان شبستر سفر کرده بود، ضمن بازدید از کارگاههای مهارت آموزی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شبستر و دیدار با مربیان و کارکنان با دهقان فرماندار شبستر در خصوص مسائل حوزه آموزش های مهارتی دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار دهقان ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در خصوص ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان نگاه به مسئله آموزش را نگاهی متعالی عنوان کرد و افزود: تحکیم بخشیدن به زیر بنای اشتغال حرکت در مسیر آموزش های مهارتی است.

 

 
وی گفت : بهره مندی و گسترش حوزه های آموزشی به ویژه آموزش های مبتنی بر مهارت و کار عملی در جهت پرورش افراد کارآمد و ماهر در جامعه، دستیابی به ابزار قدرت و اقتدار در زمینه های اقتصادی و فرهنگی است.
فرماندار شبسترگفت: آموزشی که در آن مربی و مهارت آموز به صورت چهره به چهره و در درون کارگاههای مجهز و مربیان مجرب در مراکز آموزش فنی و حرفه ای به خصوص در شهرستان شبستر اجرا می شود،افزود: امکان استفاده عموم شهروندان از این ظرفیت ها وجود دارد و جوانان علاقمند بازدید باید از این فرصت گرانبها در جهت ارتقای مهارت خود استفاده کنند.
مشایخی ضمن تقدیر از نگاه ارزشمند فرماندار شبستر در خصوص آموزش های مهارتی ماموریت تلاشگران عرصه مهارت آموزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را مهم دانست و افزود: این تلاشها دارای ارزش مادی و معنوی در جامعه است.

 

 
وی خاطر نشان ساخت: ریشه مشکل اقتصادی، عدم وجود نیروی کار و کاربلد برای حضور در واحدهای تولیدی و صنعتی است که درخواست های صنایع در خصوص تامین نیروی کار ماهر این واحدها موید این مطلب است.
مشایخی خواستار بیش از پیش مراکز و مربیان کارگاههای مهارت آموزی در اجرای تبصره 75 شد و گفت: این طرح بهترین فرصت در خصوص درآمدزایی مراکز در کنار ماموریت اصلی آموزشی آنهاست و امیدواریم که دستگاههای اجرایی شهرستان شبستر نیز با برون سپاری بخشی از خدمات فنی، تاسیساتی و ... از این فرصت استفاده نمایند.

 

 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان حرکت در مسیر تکنولوژی های نو و دانش بنیان را نقشه راه پیش روی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در ارائه آموزش های مهارتی به عموم مردم عزیز و علاقمندان به فراگیری آموزش های مهارتی عنوان کرد.