اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 2 شهريور 1401
کد 5561

بهره مندی مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان شرقی از آموزش های مهارتی با رویکرد اشتغال

در این جلسه در خصوص بهره مندی جامعه هدف مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان شرقی از آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای با رویکرد اشتغال تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در دیدار حجه الاسلام موسوی، مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، علی مشایخی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، بهره مندی جامعه هدف مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان شرقی از آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای با رویکرد اشتغال تاکید شد.
در این دیدار حجت الاسلام موسوی ضمن تقدیر از تلاش های مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در ارائه خدمات آموزشی- مهارتی به شهروندان به ویژه طلاب و فارغ التحصیلان حوزوی بر اساس تفاهم نامه فی مابین به برنامه ریزی در خصوص افزایش رشته های مهارتی در راستای آموزش خانواده های طلاب با هدف اشتغال آفرینی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان دوره های آموزش مهارتی زنبورداری و خیاطی به طور موفق برای خانواده طلاب اجرا شده بود، نقش این آموزش ها را مهم و برنامه ریزی مناسب در اجرای مفاد تفاهمنامه قبلی در رفع موانع اجرایی را در نتیجه بخش بودن بیش از پیش این تلاشها لازم دانست.
علی مشایخی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، توجه به مباحث آموزشی در حوزه های مختلف به ویژه مباحث آموزشی طلاب و خانواده های معزز آنان را در راستای راهبرد و سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بسیار مهم دانست.
مشایخی از همکاری بیش از پیش مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در خصوص ایجاد حرفه های مورد نیاز برای توانمند سازی جامعه طلاب از طریق آموزش های مهارتی و نیز توسعه مشارکت بخش های عمومی و دولتی به منظور هم افزایی در استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل و امکانات مرکز حوزه های علمیه خبر داد.