اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 18 مهر 1401
کد 5638

در دیدار مسئولین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی عنوان شد:

هدایت بیش از پیش آموزش های فنی و حرفه ای به سمت روستاها و عشایر

در دیدار مسئولین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بر اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای و لزوم هدایت و برنامه ریزی بیش از پیش آموزش های فنی و حرفه ای به سمت روستاها و عشایر تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در دیدار مسئولین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بر اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای و لزوم هدایت و برنامه ریزی بیش از پیش آموزش های فنی و حرفه ای به سمت روستاها و عشایر تاکید شد.
این دیدار با حضور سرهنگ سید مهدی حسینی، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا، سرهنگ حمید فرتاش، مسئول کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه، سرهنگ فرزاد بهمن نیا مسئول کارگروه زیر ساخت و عمران قرارگاه و حامد پزشکی کارشناس عمران و مسئول کنترل پروژه قرارگاه و حجت الاسلام حسین نوری مسئول کارگروه فرهنگی و اجتماعی قرارگاه در محل اداره کل برگزار شد.
مشایخی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در خصوص آموزش های فنی و مهارتی در حوزه روستا و عشایر، تعامل و همکاری تلاشگران عرصه مهارت آموزی و جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا را در توانمندسازی روستائیان و عشایر استان بسیار مهم دانست.
وی با بیان این مطلب که ثمربخشی آموزش های مهارتی در صورتی بیشتر خواهد شد که استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در مناطق و احصاء و نیازسنجی های آموزشی در حوزه های مختلف در روستاها و عشایر انجام شود.
همچنین برای عملیاتی نمودن این طرح ها و بهره مندی آنان از آموزش های مهارتی و به کار بستن این مهارت ها در صنعت کشاورزی و دامپروری باید از تمامی ظرفیت های دستگاههای مرتبط بهره جست.
مشایخی با اشاره به وجود جوانان مستعد و نخبه در روستاها گفت: این استعداد ها و توانمندی ها باید از طریق آموزش به خصوص آموزشهای مهارتی پرورش یافته به نحوی که پس از کسب آموزش های لازم اثربخشی این مهارت ها در افزایش تولید کشاورزی در دامداری مشهود باشد و یا بر اثر آموزش های نوین هدایت و بکارگیری این جوانان در واحدهای تولیدی و صنعتی توانمند استان صورت گیرد.
در این دیدار  اعضای حاضر ضمن بیان دیدگاه ها و نکته نظرات در خصوص نحوه ارائه آموزش های مهارتی در قالب استفاده از ظرفیت های فی ما بین بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این جلسه مقرر گردید به منظور ارائه هر چه بهتر آموزشهای فنی و حرفه ای و احصاء و نیاز سنجی های موجود در مناطق روستایی مورد هدف با تشکیل کارگروهی ویژه و ضمن انعقاد تفاهم نامه آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا خدمت رسانی آموزشی در روستاها و عشایر منطقه شتاب بیشتری گیرد.