اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 23 مهر 1401
کد 5640

با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در جلسه کمسیون سرمایه گذاری و فناوری اطلاعات شورای اسلامی کلانشهر تبریز عنوان شد:

نقش آفرینی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در ایجاد پارک های تخصصی مهارت در شهر تبریز

علی مشایخی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ضمن هیاتی متشکل از مربیان و کارشناسان بخش دولتی و خصوصی این اداره کل با حضور در جمع اعضای کمیسون سرمایه گذاری و فناوری اطلاعات شورای اسلامی کلانشهر تبریز با ارائه طرح های پیشنهادی از نقش آفرینی پر رنگ تلاشگران عرصه مهارت آموزی با همکاری مجموعه شورای شهر در ایجاد پارک های تخصصی و موضوعی حوزه صنایع غذایی و شیرینی، پارک انرژی و شهر هوشمند و نیز پارک صنایع دستی در شهر تبریز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، علی مشایخی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ضمن هیاتی متشکل از مربیان و کارشناسان بخش دولتی و خصوصی این اداره کل با حضور در جمع اعضای کمیسون سرمایه گذاری و فناوری اطلاعات شورای اسلامی کلانشهر تبریز با ارائه طرح های پیشنهادی از نقش آفرینی پر رنگ تلاشگران عرصه مهارت آموزی با همکاری مجموعه شورای شهر در ایجاد پارک های تخصصی و موضوعی حوزه صنایع غذایی و شیرینی، پارک انرژی و شهر هوشمند و نیز پارک صنایع دستی در شهر تبریز خبر داد.
علی مشایخی دراین جلسه با اشاره به وجود مربیان توانمند و مجرب این اداره کل در رشته ها و حرفه های مختلف و به روز و وجود تجهیزات و امکانات مدرن در کارگاههای مهارت آموزی این اداره کل گفت: قطعا با همکاری هر دو مجموعه اتفاقات مثبتی در استان در حوزه اشاعه فرهنگ مهارت آموزی و تربیت نیروی فعال و کارآمد خواهد افتاد.
وی در ادامه افزود: پیشنهاد ما پارک موضوعی مهارت است که برخی از مهارت های تخصصی، خلاق و نوآور مورد نیاز صنایع استان و کلانشهر تبریز را با ایجاد پلتفرم های آموزشی راه اندازی کنیم که  در سال های قبل از سوی مسئولین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز طرحی با عنوان دهکده مهارت پیشنهاد داده شده بود.
مشایخی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته ملی مهارت در مرداد ماه سال جاری که با فعالیت تعداد 30 غرفه در پارک ائل گلی تبریز دایر شده بود خاطر نشان کرد: در حاشیه این نمایشگاه دوره های گذرمهارتی( آموزشهای کپسولی وکوتاه مدت) ویژه بازدید کنندگان اجرا و با استقبال بی نظیری از طرف شهروندان مواجه شد که این امر می تواند دلیلی برای لزوم راه اندازی پارک موضوعی مهارت باشد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: ما می توانیم ضمن توجه به المان های شهری، پارک موضوعی مهارت را با هدف مهارت افزایی شهروندان عزیز ایجاد نماییم.
زعفرانچی لر، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و فناوری اطلاعات شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: با توجه به اهمیت موضوع بودجه سال آینده شهر تبریز  it محور در نظر گرفته شده است.
وی افزود: با توجه به وجود ظرفیت های اثربخش در حوزه های مختلف در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان امیدواریم با هم افزایی زمینه ها و بسترهای مناسب برای ایجاد پارک موضوعی مهارت گام های موثری برداریم.
محمدرضا شیرین آبادی و حبیب گلی مربیان توانمند رشته های انرژی های تجدید پذیر و نو و هوشمندسازی ساختمان نیر، در این جلسه به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در حوزه های مهارتی مرتبط با حوزه کاری هوشمند سازی ساختمان و انرژی های خورشیدی پرداختند.