اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 26 مهر 1401
کد 5642

با حضور سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی صورت گرفت:

جلسه هم اندیشی و هم افزایی با رویکرد بیان تجربیات، مسائل و مشکلات و پیشنهادات در حوزه کارآفرینی و اشتغال بانوان

نشستی با حضور سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری، جمعی از بانوان کارآفرین موفق و اثرگذار شاغل در آموزش فنی و حرفه ای استان در بخش خصوصی( آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد )، رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی استان، مشاور امور بانوان اداره کل، روسای مراکز و مربیان بخش دولتی برگزار گردید.
نشستی  با حضور سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری، جمعی از بانوان کارآفرین موفق و اثرگذار شاغل در آموزش فنی و حرفه ای استان در بخش خصوصی( آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد )، رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی استان، مشاور امور بانوان اداره کل، روسای مراکز و مربیان بخش دولتی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی،علی مشایخی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در این نشست، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع تلاشگران و بانوان مهارت محور و کارآفرین آموزش فنی و حرفه ای استان در دو بخش دولتی و خصوصی اظهار داشت: امروزه گفتمان با محوریت نقش بانوان در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی جزو ضرورت های مهم و اساسی در شرایط کنونی جامعه است.
وی در ادامه بر نقش محوری و مدیریتی ویژه بانوان در اجتماع به خصوص در حوزه مهارت و آموزش های فنی و حرفه ای تاکید و  آن را از اولویت های فنی و حرفه ای برشمرد.

 

علی مشایخی، با اشاره به فعالیت چشمگیر بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی افزود: امروزه به حول و قوه الهی شرایط رشد و شکوفایی برای بروز و ظهور توانمندی های بانوان در جامعه فراهم گردیده است.
زهرا کوهی، سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در این نشست صمیمی با اشاره به اهمیت حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی به خصوص در حوزه مهارت آموزی،کارآفرینی و اشتغال تصریح نمود: شما بانوان تلاشگر، نقش بسیار فزاینده ای در جهت علمی و مهارتی و اشتغال آفرینی کشور می توانید داشته باشید.
وی در ادامه افزود: در حوزه مسائل شغلی و کاهش درصد بیکاری، کلید واژه بحران بیکاری در استان آذربایجان شرقی به لحاظ ارتقاء به مدارج عالی تحصیلات تکمیلی، بیکاری نخبگان است که باید در این خصوص آسیب شناسی و اقدامات جدی صورت گیرد.
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: چرخش تحول آفرین در حوزه کار، علاوه بر اینکه منجر به رفاه و تامین معیشت خانواده و آرامش مالی شود، باید در حوزه امور فرهنگی و اجتماعی نیز براساس نیازهای جامعه و بازار هدف برنامه ریزی های لازم انجام شود ایده های نو و خلاقانه در جامعه نخبگان اتفاق بیافتد.
کوهی اظهار داشت: در حوزه های مختلفی چون؛ صنایع غذایی، کشاورزی، صنایع تبدیلی حرکت های جدید و نو ایجاد کنید و مهارتهای خود را به سمت دانش بنیان سوق دهید.
وی ادامه داد: در این راستا ضمن شناسایی و معرفی زنان توانمند به جامعه و بررسی موانع و مشکلات پیش روی بانوان در حوزه های مختلف کاری مرتبط با مهارت آموزی  اقدامات اساسی لازم و ضروری است.
کوهی با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی در کنار مهارت افزایی و کارآفرینی با توجه به شعار سال"  تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین " و اهمیت موضوع تصریح نمود: امروزه برای موفقیت در کارها در تمامی جهات، ناگزیریم ضمن عبور از فضای سنتی فعالیتهای خود را به سمت دانش بنیان سوق بدهیم.

 

 
وی افزود: در حوزه صنایع تبدیلی ایجاد فزایندهای جدید و به روز و تغییر رویه های سنتی، می تواند کارگشای بخش مهمی از مشکلات پیش روی کارآفرینان باشد.
کوهی ضمن قدردانی از بانوان کارآفرین حاضر در نشست، که ضمن انجام مسئولیت همسری و مادری، دوشادوش مردان در پیشبرد اهداف عالیه نظام خانواده و جامعه تلاش می کنند به نقل از مقام معظم رهبری( مدظله العالی) خاطر نشان کرد: " کاری که به بانوان سپرده شود، پیشرفت کار خوب می شود."
وی خطاب به بانوان اظهار داشت: شما بانوان طلایه دار و پمپاژ کننده روحیه امید و نشاط در خانواده اید که این روحیه نشاط به جامعه نیز سرایت می کند.
وی در پایان ضمن تکریم و پاسداشت نقش مهم و بی بدیل بانوان در نقش های همسری و مادری در حفظ بنیان خانواده، ابراز امیدواری کرد و افزود: فعالیت و نقش اثر گذار بانوان در عرصه های اجتماع، جلوه ای باشکوه و نمودی از توانمندی های بانوان در حوزه های مختلف است.
 در این جلسه بانوان به ارائه نکته نظرات خود در حوزه های مختلف کاری پرداختند
شایان ذکر است در این نشست، ضمن لوحی از زحمات سرکار خانم فاطمه ناصح،به عنوان مشاور امور بانوان تقدیر بعمل آمد.