اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 27 مهر 1401
کد 5647

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرند خبر داد:

برگزاری مانور زلزله ویژه کارآموزان مرکز با هدف افزایش سطح آگاهی و کاهش پیامدهای زیان بار ناشی از آن

مانور زلزله ویژه کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرند با هدف افزایش سطح آگاهی و کاهش پیامدهای زیان بار ناشی از آن در این شهرستان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، داریوش پیرعلیلو، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرند با اعلام این خبر افزود: زمین لرزه، پدیده ای طبیعی است که عدم آگاهی نسبت به آن سبب بروز مشکلات بسیاری بین جوامع می گردد.
وی افزود: یافته های علمی نشان می دهد که علاوه بر کنش حرکات زمین با سازه ها، چگونگی عملکرد انسانها در قبل، هنگام و بعد از وقوع این پدیده طبیعی می تواند بر میزان خسارات ناشی از آن تأثیر بسیاری داشته باشد.
پیرعلیلو خاطر نشان کرد: در این راستا ایجاد زمینه های مناسب در جهت ارتقاء سطح آگاهی مردم و فرهنگ سازی مناسب برای واکنش صحیح در قبل، هنگام و بعد از وقوع زلزله می تواند بسیار مفید واقع شود. در این راستا، مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرند، آموزش کارآموزان مهارتی به عنوان نسلی که آینده در گروی نحوه عملکرد آنان است را سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده و با اجرای  مانور زلزله و ایمنی در کنار مهارت آموزی سعی داشته که گامی مؤثر در راستای افزایش آمادگی و مهارت کار آموزان در برابر بلای طبیعی زلزله نماید.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرند تصریح نمود: این مرکز با هدف کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله با رویکرد ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی؛ ایجاد آمادگی برای انجام واکنشهای صحیح و سریع در برابر زلزله، افزایش سطح آگاهی کارآموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی، مانور زلزله را برای تمامی کارآموزان مرکز به تعداد حدود 70 نفر در مهر ماه سال جاری اجرا نمود.