اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 9 آبان 1401
کد 5675

در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و مدیرعامل شرکت ماشین سازی تبریز مطرح شد:

آمادگی تبریز به عنوان میزبان مسابقات ملی مهارت در رشته تراش و فرز

در این دیدار علی مشایخی با اشاره به اهمیت آموزشهای فنی و حرفه ای در تربیت نیروی کار فعال مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنایع استان از آموزش به عنوان زیر بنای توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور نام برد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، علی مشایخی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ضمن حضور در محل شرکت ماشین سازی تبریز با مدیرعامل این شرکت دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار علی مشایخی با اشاره به اهمیت آموزشهای فنی و حرفه ای در تربیت نیروی کار فعال مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنایع استان از آموزش به عنوان زیر بنای توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور نام برد.
وی با اشاره به تجربه موفق همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، با شرکت ماشین سازی تبریز در راستای برگزاری دوره های آموزشی، مهارتی تعمیرکار ماشین های تراش ویژه مربیان تراش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که در محل شرکت ماشین سازی تبریز برگزار شد، گفت: برگزاری موفق این دوره آموزشی با استفاده از ظرفیت های آموزشی هر دو مجموعه موجب شده که درخواست برگزاری دوره های مهارتی توانمندسازی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با استفاده از پتانسیل های موجود در صنایع استان افزایش پیدا کند.
مشایخی در این دیدار با اشاره به افتتاح مرکز آموزش جوار کارگاهی در شرکت ماشین سازی تبریز، خروجی و نقش مراکز  جوار و بین کار گاهی را در برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز صنعت، صنایع و تامین نیروی کار ماهر و کاربلد اساسی و مهم برشمرد.
در این دیدار اصغرنورآئین مدیرعامل شرکت ماشین سازی تبریز ضمن تقدیر از تلاشهای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در توانمندسازی جوانان در راستای اشتغال و کارآفرینی، بهترین نوع آموزش ها را آموزش مهارت در محیط کار واقعی دانست.
وی با اشاره به قدمت و پیشینه شرکت ماشین سازی تبریز افزود: این شرکت پایه گذار صنایع در گذشته های دور بوده است و آموزش های مرتبط با این صنایع هم موازات احداث صنایع صورت می گرفت.
مدیرعامل شرکت ماشین سازی تبریز از اعطای امتیازات خاص و تسهیلات ویژه مخصوص مهارت آموزانی که در این دوره های آموزشی شرکت می کنند، خبر داد.
در این راستا مشایخی و نورآئین بر برگزاری المپیاد ملی مهارت با مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و شرکت ماشین سازی تبریز در رشته های تراش و فرز در استان آذربایجان شرقی تاکید و در خصوص نحوه برگزاری این رویداد، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
 در پایان این دیدار ضمن لوحی جداگانه از مدیرعامل، مربی و کارشناسان فعال در برگزاری دوره آموزشی فوق الذکر تقدیر بعمل آمد.