اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 11 آبان 1401
کد 5677

اولین جلسه هم اندیشی در راستای احداث، اجرا، تدوین و برنامه ریزی مجموعه پارک های تخصصی مهارت در شهر تبریز برگزار شد

اولین جلسه هم اندیشی در راستای احداث، اجرا، تدوین و برنامه ریزی مجموعه پارک های تخصصی مهارت در شهر تبریز برگزار شد

اولین جلسه هم اندیشی در راستای احداث، اجرا، تدوین و برنامه ریزی مجموعه پارک های تخصصی مهارت با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، حجه الاسلام زعفرانچی لر، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز و هیات همراه، مربیان بخش خصوصی و بخش دولتی در رشته صنایع غذایی، bms و انرژی های خورشیدی، در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، علی مشایخی با اعلام این خبر افزود: اولین جلسه تدوین و برنامه ریزی مجموعه پارک های تخصصی مهارت با مشارکت شهرداری کلانشهر تبریز در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.
وی با اشاره به حضور پر توان بخش خصوصی در کنار بخش دولتی نقش آفرینی بخش خصوصی را در ایجاد پارک های مهارت و مشارکت با شهرداری تبریز مهم برشمرد.
حجه الاسلام زعفرانچی لر، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز و هیات همراه در این جلسه گفت: با وجود بیش از 300 عنوان وظیفه کاری شهرداری، مدیریت شهری بحث پیچیده و گسترده ای دارد.
وی افزود: مدیریت شهری برای اینکه بتواند با تکنولوژی های روز دنیا هم گام حرکت کند باید خود را با محافل علمی و مهارت پیوند دهد.
زعفرانچی لر با اشاره به طرح پارک های موضوعی مهارت در سطح شهر تبریز، تصریح نمود: در حال حاضر متجاوز از 250 پارک منطقه ای در شهر وجود دارد که گاهی استفاده چندانی نمی شودکه می توان با استفاده از طرح های مختلف به صورت بهینه و چند منظوره از این پارک های محله ای بهره برد.
وی با اشاره به برنامه های پیش روی شهرداری در خصوص ایجاد پارک های مهارت خاطر نشان کرد: از جمله پارک های موضوعی می توان به؛ پارک کوتاه قامتان، پارک هوشمند، پارک غذا، پارک صنایع دستی، پارک تخصصی کودک و نوجوان و...اشاره کرد.
زعفرانچی لر خاطر نشان کرد: هدف از ایجاد چنین پارک هایی در سطح کلانشهر تبریز ایجاد جاذبه های گردشگری، تامین رفاه برای شهروندان به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و تفریحی و در یک نگاه کلی ارائه فرهنگ بومی و سنتی استان آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف فرهنگی از جمله معرفی انواع غذاهای سنتی، صنایع دستی و تلفیق آن با تکنولوژی های نو از جمله هوشمندسازی، انرژی های نو و  کارآفرینی در این پارک هاست و هدف ما این است تا معرف برند تبریز باشیم.
وی خاطر نشان کرد: برای اینکه به این هدف برسیم حتما باید در بودجه سال 1402 ردیف بودجه برای آن لحاظ شود تا بتوان کار را پیش برد و پیگیر این موضوع با جدیت تمام هستیم.
وی در پایان خواستار ارائه ایده ها در خصوص ایجاد پارک های مهارت در راستای اجرایی و عملیاتی نمودن پروژه نمود.
وی همچنین در خصوص ایجاد پارک تخصصی کودکان و نوجوانان با موضوع شهر مشاغل همکاری و مشارکت فنی و حرفه ای را پر رنگ و نقش آفرینی در این خصوص را جزو تخصص های این اداره کل برشمرد.
وی در پایان خواستار ارائه ایده ها در خصوص ایجاد پارک های مهارت در راستای اجرایی و عملیاتی نمودن پروژه شد.
شایان ذکر است، در این نشست هم اندیشی اعضای جلسه به ارائه نقطه نظرات خود در این خصوص پرداختند.