اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 15 آبان 1401
کد 5687

در راستای ارتقاء بهره وری نیروی کار متخصص صورت گرفت:

مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی افتتاح شد

راستای ارتقاء بهره وری نیروی کار متخصص و ارتقاء صلاحیتهای فنی و حرفه ای و توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان برای ورود به عرصه فعالیتهای اقتصادی، مرکز TMC دانشگاه پیام نور استان با همکاری آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در ساختمان ستاد استان افتتاح و راه اندازی شد.
در راستای ارتقاء بهره وری نیروی کار متخصص و ارتقاء صلاحیتهای فنی و حرفه ای و توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان برای ورود به عرصه فعالیتهای اقتصادی، مرکز TMC دانشگاه پیام نور استان با همکاری آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در ساختمان ستاد استان افتتاح و راه اندازی  شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی علی مشایخی با اعلام این خبر افزود: مشایخی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در آئین افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه پیام نور استان از ظرفیت و عملکرد علمی و پژوهشی دانشگاه پیام نور ابراز امیدواری کرد و افزود:  با توجه به رسالت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مبنی بر تلاش در ورود آسان دانش آموختگان به بازار کار، از افزودن پیوست مهارتی به اندوخته علمی دانشجویان و بهره مندی از آن خبر داده و در تبدیل علم نافع به عمل صالح، نقش اداره کل را موثر دانست.
 وی همچنین ضمن استقبال از تعامل و گسترش همکاری با دانشگاه پیام نور، از حضور دانشجویان در اردوهای راهیان پیشرفت استقبال نموده و بر استفاده از پتانسیل علمی اساتید دانشگاه پیام نور در دوره های آموزشی و ...تاکید نمود.
وی خاطر نشان کرد: در راستاي اجرای طرح ملی توانمندسازي مهارتي دانشجویان و فارغ التحصيلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال و نيز تكاليف مقرر براي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در ماده 9 تصويب نامه كارگروه منتخب ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در خصوص برنامه اشتغال فراگير، این تفاهم نامه بین اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و دانشگاه پیام نور استان منعقد گردید.
وی در ادامه هدف از انعقاد این تفاهمنامه را،  توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی در واحدها و پردیس های دانشگاهی زیرمجموعه در راستاي برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه ای، فراهم سازي بسترهاي اشتغال مولد دانش آموختگان رشته هاي مختلف دانشگاهي، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام ماموریت ها و تکالیف سازمانی و ... برشمرد.
جمال پور سرپرست دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی در این آئین برگزاری اردوهای مهارتی و اخذ مجوز پردیس صنایع نرم، هویت ساز و خلاق را در اولویت برنامه های دانشگاه پیام نور استان ذکر کرد.
جمال پور در این جلسه با اشاره به ماموریت اساسی دانشگاه در حوزه دانش بنیان و لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری، اقدامات عملی در راستای رفع نیازهای جامعه، مهارت آموزی همسو با رشته تحصیلی دانشجویان را جهت اشتغال و حرفه یابی از اهم موارد مشترک مورد همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان دانست.
 وی همچنین با تاکید بر حرکت نسل جدید دانشگاهها به سمت کارآفرینی، تلفیق آموزش و پژوهش و همسویی با آن را موجب تسریع تحقق اقتصاد دانش بنیان عنوان نمود.
 حجت الاسلام والمسلمین خلیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه نیز در این مراسم ضمن تشکر از حضور پرشور مردم همیشه در صحنه ایران در یوم الله سیزده آبان؛ با اشاره به نظر فلاسفه علم، اهداف آموختن در دنیای معاصر را دانستن و بکار بستن آن عنوان نموده و همکاری و مشارکت این دو مجموعه را به فال نیک گرفت و نتایج مهارت آموزی را در اشتغال آفرینی و شروع بکار دانش آموختگان دانشگاهی موثر دانست.