اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 24 آبان 1401
کد 5693

در چهارمین جلسه کمیته ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی عنوان شد:

علی مشایخی: آموزشهای مهارتی بر مدار کارآمدی و امید حرکت می کند

چهارمین جلسه کمیته ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با حضور علی مشایخی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، جمعی از کارشناسان و اللهیاری، کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد کمیته ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری استان در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.
چهارمین جلسه کمیته ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با حضور علی مشایخی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، جمعی از کارشناسان و اللهیاری، کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد کمیته ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری استان در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، علی مشایخی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در چهارمین جلسه کمیته ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت:
نیروی انسانی هر دستگاهی به عنوان سفیران پیشرفت آن دستگاه هستند و بالطبع سلامت اداری یک دستگاه با سلامت نیروی انسانی آن ارتباط تنگاتنگی دارد.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه های جدی رئیس جمهور محترم ارائه دستاوردها و توانمندی ها در عرصه های مختلف تولید، اقتصاد و مسایل سیاسی و اجتماعی است که در این اداره کل نیز سرلوحه کار قرار گرفته و موضوع راهیان پیشرفت را قبل از دستور آقای رئیسی در حوزه دانش بنیان با همکاری و مشارکت تلاشگران عرصه مهارت آموزی اعم از مربیان توانمند و روسای ادارات و مراکز از طریق ایجاد  تورهایی که در فصل تابستان برای دوره های ویژه مساجد ( اوقات فراغت دانش آموزان ) عملیاتی کرده ایم و همچنان نیز ادامه دارد.
مشایخی اظهار داشت: توانمندی های زیربنایی، آموزش های مهارتی، آموزش های اشتغال جزو این آموزش ها هستند.
 وی خاطر نشان کرد: امروزه باید تمامی فعالیتها بر مدار کارآمدی و ایجاد امید صورت گیرد.
وی تصریح نمود: ما در مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، سفیر پیشرفت و سفیر مهارت هستیم و باید برای آینده نظام جمهوری اسلامی ایران آورده داشته باشیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نسبت به  دو حوزه کاری؛ آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد و حوزه آزمون حساسیت های خاص این حوزه را دارد.
در حوزه آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد، بحث صدور مجوزهای سه روزه است که دست خیلی از دلالان و رانت خواران که مجوزهای آموزشی را منبعی برای درآمدزایی کرده بودند کاملا قطع کرده است.
علی مشایخی ادامه داد:   آزمون و گواهینامه های فنی و حرفه ای، خط قرمز ماست و اجازه نمی دهیم تخلفی در این حوزه صورت بگیرد.
اللهیاری، کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد کمیته ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری استان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای آزمون ها به صورت آنلاین گفت: در آموزش فنی و حرفه ای رسیدن به سلامت اداری، سلامت آزمونهاست.
وی پیشنهاد کرد: می توان با ایجاد خلاقیت توسط تیم کاری موفق و زبده در کمیته  فرهنگ سازی آموزشی در این خصوص ایجاد گردد تا
 خود مهارت آموز تا مهارت را کاملا یاد نگرفته خودش شخصا" مدرک درخواست نکند.
وی اظهار داشت: باید فرهنگ سازی لازم در خصوص ترویج و اشاعه آموزشهای فنی و حرفه ای دربین نوجوانان و جوانان ایجاد و بسترهای لازم  برای حضور اقشار مختلف جامعه در این خصوص فراهم گردد.
کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد کمیته ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری استان  همچنین خاطر نشان کرد: سلامت اداری از طریق آموزش و فرهنگ سازی نتیجه خیلی خوبی دارد تا تنبیه اداری.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که دغدغه آموزش و مهارت دارند گفت: در بعضی از کشورها هم آموزش و مهارت حرف اول را می زند.
اللهیاری تصریح نمود: تنها محرک و عاملی که در سلامت اداری حاکم است، وجدان است و این موضوع بدون هزینه کرد مدیر دستگاه و بدون پشتیبانی بالینی نمی تواند منجر به سلامت اداری کارکنان مجموعه گردد.
وی ادامه داد: من ریشه سلامت اداری و ارتقای سلامت اداری را در سلامت کارکنان می دانم.
عمار صاحبی، دبیر کمیته ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد 6 ماهه اداره کل در سال جاری را مطابق با برنامه ابلاغی سه ساله کمیته مذکور ارائه نمود.