اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 28 آبان 1401
کد 5699

هم زمان با هفته پژوهش صورت گرفت:

انعقاد تفتاهمنامه همکاری آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با دانشگاه تبریز

این تفاهمنامه در راستای اجرای طرح کحاد و نخلستان و استقرار مرکز مهدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان tmc و برگزاری دوره های کاربینی دانش بنیان ویژه مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی منعقد شد.
به منظور گسترش همکاری های مشترک و بهره مندی از توانمندی های دو طرف در راستای توانمندسازی مهارتی دانشجویان استان با حضور علی مشایخی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای  آذربایجان شرقی و صفر نصراله زاده رئیس دانشگاه تبریز این تفاهمنامه همکاری بین دو مجموعه آموزشی منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، علی مشایخی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی این اداره کل با دانشگاه تبریز اظهار داشت: این تفاهمنامه در راستای تحقق سیاست های کلی اشتغال ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری( مدظله العالی) مبنی بر آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازارکار فعلی و آینده و توام کردن آموزش و مهارت و جلب همکاری بنگاه های اقتصادی جهت استفاده از ظرفیت آنها در این راستا، همکاری ها و تعاملات بین سازمانی در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی، مهارت، فناوری و نقش آن در رشد و توسعه اجتماعی، اقتصادی و علمی کشور و نیز افزایش مهارت های شغلی و زندگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی حائز اهمیت بسیار می باشد.
وی ادامه داد: همکاری مشترک در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فناوری و مهارت آموزی با استفاده از کلیه امکانات طرفین از اهداف این تفاهم نامه می باشد.
وی افزود: درراستای طرح کحاد و نخلستان و tmc و برگزاری دوره های کاربینی دانش بنیان ویژه مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی  این تفاهمنامه منعقد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در این دیدار با تشریح طرحهای آموزشی کحاد و نخلستان و اهمیت استقرار مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان ( tmc) دزدانشگاه تبریز گفت: اجرای طرحهای فوق در مهارت افزایی دانشجویان در حوزه های کسب وکارهای نو و مشاغل جدید با هدف ارتقای سطح توانمندی وو اشتغال پذیری آنان بر اساس استانداردهای مهارت بسیار ضروری است.
مشایخی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با مهارت افزایی مطابق با سرفصل ها، کارورزی دانشگاه، همکاری در هدایت و مشاوره آموزشی شغلی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی برای اجرای دوره های آموزشی، برگزاری آزمون هاي پایان دوره برای شرکت کنندگان معرفی شده از دانشگاه و صدور گواهینامه مهارت برای قبول شدگان آنان و يا اعطاي گواهی (تأييديه) حضور در دوره براي نامبردگان، ارائه عناوين و موضوعات پژوهشي مورد نياز به دانشگاه، بهره گيري از اساتيد واجد صلاحيت و متخصصان صاحب تجربه دانشگاه در اجراي دوره هاي مهارت آموزي از جمله تعهدات این اداره کل در این تفاهم نامه می باشد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: ایجاد مهارت و پیوست مهارت به دانشجویان دانشگاه تبریز در حین تحصیل جزو دغدغه های ما در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای بوده و هست.
علی مشایخی تصریح نمود: مهارت آموزی، هنر تبدیل علم نافع به عمل صالح است و امیدوارم که این تفاهم نامه همکاری کاملا پیوست عملیاتی داشته باشد.
وی در پایان با اشاره به وجود مراکز تخصصی و های تک در شهر تبریز با رویکرد مهارت آموزی و مهارت افزایی خاطر نشان کرد: در مرکز نوآوری مهارت که در محل مرکز آموزش فنی وحرفه ای سه تبریز مستقر است دانشجویان می توانند در حین تحصیل از آموزشهای به روز این مرکز بهره مند شوند.
دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز نیز در این آئین ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و انعقاد تفاهم تفاهم نامه همکاری آموزشی گفت: بدون مهارت آموزی علم به عمل تبدیل نمی شود و اثربخشی علم به مهارت آموزی است و قطعا با همکاری مربیان تلاشگر و مجموعه توانمند اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان شاهد شکوفایی و درخشش جوانان و نخبگان در عرصه های مختلف اقتصادی، صنعتی و آموزشی خواهیم بود.