اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 2 آذر 1401
کد 5702

هم زمان با هفته بسیج در نشست تبیین و بصیرت افزایی کارکنان و بسیجیان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی عنوان شد:

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا: مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان در اشتغال و امید آفرینی جامعه نقشی پر رنگ و اساسی دارد.

حجت الاسلام سرایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا، با حضور در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در راستای گرامیداشت هفته بسیج با کارکنان و مربیان اداره کل و مراکز تبریز دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی  اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سرایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا، با حضور در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در راستای گرامیداشت هفته بسیج با کارکنان و مربیان اداره کل و مراکزتبریز دیدار و گفتگو کرد.
علی مشایخی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در این نشست ضمن خیر مقدم و تبریک هفته بسیج گفت: این شجره طیبه صالحه که حقیقتا" جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ، مدیون فداکاری ها ی بسیجیان عزیز در پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس در جنگ با استکبار جهانی و نیز جبهه های متفاوتی چون اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.
وی خاطر نشان کرد: در تمامی دوره ها و عصرها بسیجیان جان برکف، ثابت کرده اند تا آخرین قطره خونشان مدافع امنیت و سربلندی ایران اسلامی بوده اند و این مرز و بوم بالغ بر 2000 شهید بسیجی را در تمامی عرصه ها به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است و هرجا تهدیدی برای این نظام از طرف دشمن به وجود آمده این بسیجیان سلحشور بوده اند که پیشتاز صحنه های نبرد و رو در روی دشمنان بوده اند.
علی مشایخی اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و به تبع آن اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی این افتخار را دارد تا در زمینه مهارت آموزی و مهارت افزایی بسیجیان و نیز سربازان وظیفه نیروهای مسلح دوره های آموزشی را برگزار نموده است.
وی تصریح نمود: " هر سرباز یک مهارت " طرحی است که بر اساس آن سربازان وظیفه نیروهای مسلح می توانند تا پایان خدمت سربازی بر اساس علایق خود یک مهارت را فراگرفته و در آزمون های مهارت شرکت نموده و گواهینامه مهارت دریافت کنند.
وی ادامه داد: در این راستا سربازان وظیفه پس از فراغت از دوران مقدس سربازی با داشتن مهارت می توانند برای خود اشتغال ایجاد نمایند.
مشایخی خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم در راستای خدمت رسانی به فرزندان این مرز و بوم، گام های موثری با رویکرد مهارت افزایی آنان برداریم.
حجت الاسلام سرایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز در این نشست، ضمن تبریک هفته بسیج به مدیرکل، کارکنان و بسیجیان این اداره کل گفت: همه ما موظفیم در هر کار و سمتی که هستیم فعالیت های خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم و در این راستا رسالت سنگینی داریم.
وی اظهار داشت: شما کارکنان آموزش فنی وحرفه ای به جهت مسئولیت خطیر آموزش های مبتنی بر مهارت نیز مسئولیت سنگینی دارید و در عین حال اثرگذاری بیشتری در جامعه دارید.
 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در ادامه افزود: وقتی فردی با فراگیری حرفه ای با صنعتی آشنا شده و در آن حوزه مشغول به کار می شود و معیشت خود را تامین می کند نقش تاثیر گذاری شما بیش از پیش نمایان می شود و بسیاری از مشکلات خانواده ها با مهارت آموزی جوانان رفع می گردد.
حجت الاسلام سرایی، تصریح نمود: آموزش فنی و حرفه ای حرکت های خوبی در راستای مهارت آموزی انجام داده است که قابل تقدیر است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا افزود: مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان در اشتغال و امید آفرینی جامعه نقشی پر رنگ و اساسی دارد.
وی در بخشی از سخنانش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) که در 14 خرداد ایراد فرموند؛ اظهار داشت: ملاک هویت انقلاب اسلامی است و  نباید بگذاریم دشمن از انقلاب هویت زدایی کند.
وی خاطر نشان کرد: دشمن با تحریف حقایق تاریخی، تحریف هویت دینی، دین زدایی از سطح جامعه و بین جوانان هویت زدایی می کند که باید در این خصوص هوشیارانه عمل کرد.